آیا وضعیت کار در هرمزگان نابسامان است؟

بی پاسخی نسبت به وضعیت کارگران معترض مادکوش


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدتی ست که کارگران شرکت مادکوش در بندرعباس، نسبت به عدم دریافت حقوق معوقه خود معترضند و بر اساس مشاهدات میدانی، کارکنان شیفت شب و کارکنان امروز بر سر کار خود حاضر نشده اند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

  


به گزارش صبح ساحل، عده ای از کارگران معترض شب گذشته را در محوطه خوابیده اند. کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی هرمزگان کار می‌کنند و صدایشان به نهادی هایی چون استانداری و اداره کار و رفاه استان نمی رسد.
یکی از کارگران می گوید:«به خاطر دوستان مان و همکارمان از صبح ساعت ۶ صبح در آفتاب بوده ایم، حتی ناهار نخوردیم. مدیران می خواهند ۲۴ نفر را اخراج کنند».
او ادامه می دهد:«در مادکوش به کارگران پول کافی نمی دهند و طبق اداره کار، حقوق نمی دهند».

به نظر می رسد این روزها سومدیریت در حوزه کار و رفاه مردم هرمزگان، موجب نارضایتی گسترده کارگران شده؛ اقدامات استانداری هرمزگان و اداره کار و رفاه استان کافی نبوده و تاکنون نهاد خاصی به وضعیت این کارگران رسیدگی نکرده است و اعتراض کارگران همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتراضات کارگران در هرمزگان، پرداخت حقوق های عقب مانده یا دستمزدهای پایین است‌. متاسفانه مدیران، فریاد رسای این کارگران را تاکنون نشنیدند، وقتی مسئولان به قشر کارگر و شرایط زندگی آنها توجهی ندارند و اقدامی برای برقراری یا پیگیری مطالبات آنها صورت نمی‌گیرد، کارگران گاهی چاره‌ای جز دست از کار کشیدن و اعتراض ندارند. در واقع خود مسئولان با بی‌توجهی، به اعتراضات کارگری، دامن می‌زنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها