طنزنامه؛

یک میدان آبی در جزیره قشم کشف شد



یکی از مدیران منطقه آزاد از کشف یک میدان آبی در محدوده میادین گازی این جزیره خبر داد. 
این مدیر که نخواست نامش فاش شود گفت: دربازدیدهایی که از منطقه غرب جزیره داشتیم در کنار یکی از میادین گازی، به یک منبع وسیع آب برخورد کردیم که باعث شگفتی هیئت همراه شد. 
این میدان آبی، با خصب(یکی از شهرهای بندری عمان) مشترک است و این کشور همسایه سال‌هاست بدون سر و صدا از این میادین استفاده می‌کند. وی به واسطه کشف این میدان آبی، از آب‌رسانی به کشتی‌های عبوری تنگه هرمز خبر داد -که پس از ناکامی منطقه آزاد در سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری- می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در کارنامه منطقه آزاد ثبت 
شود. 
این مدیر تشریح کرد: به زودی عملیات استخراج آب از این میدان آغاز خواهد شد و مجددا جشن آب در قشم برگزار خواهیم کرد؛ کما اینکه در سال‌های گذشته نیز یک بار(از سوی دولت) جشن آب گرفته شد ولی هیچ آبی در شبکه‌های آب‌رسانی جاری نگشت! وی از محله‌های بافت قدیم شهر قشم خواست، چند صباحی دیگر قطعی شبانه آب را تحمل کنند تا ما اقدامات لازم برای استخراج آب مبذول فرماییم. 
وی همچنین از روستاییان خواست آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند و بیش از گذشته صبوری به خرج دهند -موقتا اعتراضی نکنند- تا کشورهای همسایه به ویژه راس الخیمه در امارات و جبل علی -این رقیب دیرینه‌ی منطقه آزاد- از میدان آبی جدید باخبر نشوند.
 وی در ادامه با بیان اینکه ما به واسطه کشف این میدان آبی -نه تنها- شهرستان‌های همجوار مثل بندر خمیر، بندرعباس و... را می‌توانیم پوشش دهیم، بلکه بخشی از آب میادین را به دریاچه ارومیه و رود هیرمند در افغانستان سرازیر خواهیم کرد تا ضمن برقراری مجدد حقابه ایران از هیرمند، دنیا بیش از پیش متوجه موفقیت‌های اقتصادی منطقه آزاد شود. 
در همین ارتباط یکی از معاونین منطقه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران از خوابی که چند شب پیش دیده بوده پرده برداشت و گفت: من شخصا یک شب آب به خواب دیدم؛ وی افزود: گویا یک منبع آبی از زیر زمین می‌جوشید و فوران می‌کرد و مردم دور این میدان جمع شده بودند و شادی می‌کردند، وی افزود: هرچه مردم آب می‌کشیدند، آب این میادین تمام نمی‌گشت، وی ادامه داد: یاللعجب چه میدان آبی بود که تمامی نداشت، گویا به یک منبع عظیمی از آب‌های زیرزمینی وصل بود که هر لحظه گواراتر و شیرین‌تر می‌نمود به طوری که مردم صبور و نجیب قشم (یکسره) حیرت کرده بودند؛ وی افزود: در دم‌دمای سحر بود که ناگهان از خواب پریدم، رفتم به حمام، دیدم آب قطع است، حتی یک ذره آب در شبکه جریان نداشت که آبی به صورتم بزنم و این خواب از سرم بپرد! 
یکی دیگر از مدیران منطقه آزاد گفت: ما در زمینه آب (البته) عملکرد خوبی داشته‌ایم، همانطور که مستحضر هستید ابتدا مردم خیلی اعتراض می‌کردند ولی اکنون با قول و وعده‌هایی که به آنها داده‌ایم و به ویژه ترفندهای خوبی که به کار بسته‌ایم، دیگر کمتر سر و صدای مردم می‌شنویم، اگرچه هیچ آبی هم در شبکه‌ها جریان پیدا نکرد ولی کسی اعتراضی -هم- نمی‌کند. وی در پایان گفت: امیدواریم تمام پروژه‌ها و برنامه‌های ما، خواب‌ها و رویاهای مدیران ما، در زمینه آب و آب‌رسانی بر آورده شود؛ و مردم صبور و نجیب قشم بعد از سال‌ها به یک آب آشامیدنی دست پیدا کنند.
گفتنی است کارشناسان زمین‌شناسی معتقدند با توجه به وجود پدیده‌های متعدد زمین‌شناسی در قشم، وجود چنین لایه‌ای آبی در زیر زمین این بزرگ‌ترین ژئوپارک جهانی قشم دور از ذهن نبوده و زودتر از این‌ها باید کشف می‌شد، این کارشناس افزود: با توجه به اینکه این میدان آبی در محدوده ژئوپارک و طولانی‌ترین غارهای نمکی جهان قرار دارد، لازم است جهت استخراج آب از میادین آبی با احتیاط و همراه با مجوزهای لازم عمل شود.  

اعتماد الملک

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها