جاعلان عناوين را چگونه شناسايي کنيم؟

به خاک ماليدن پوزه جاعلان



صبح ساحل ، حوادث - «در يکي از شعبات بانک نشسته و منتظر بودم تا نوبتم برسد و يکي از قسط ها را پرداخت کنم  در همان حال که روي صندلي  نشسته و دفترچه قسطم را ورق مي زدم فردي با ظاهري آراسته بر روي صندلي کناري من نشست و دقايقي بعد شروع به صحبت نمود. طوري از کار و شرکتش حرف مي زد که کوچکترين شکي  به سخنانش نکردم اينکه يکي از سهامداران شرکت بزرگ است و مي تواند به افرادي را که  مي خواهند سهامدار شوند و زود به پول دست يابند کمک کند... من که با شنيدن پول و زندگي راحت و بدون قسط بانکي  از زبان اين مرد جوان، به او شيفته شده بودم، تنها راه موفقيتم را آشنايي با او مي دانستم به همين علت شماره تلفن ها بين ما رد و بدل شد... با گذر زمان کم کم با او صميمي شدم و به شرکتي که آدرس داده بود رفتم شرکت بزرگ و شيکي بود.  به من پيشنهاد داد که  با فراهم آوردن چند ميليون تومان، مي توانم سهامدار شرکتش شود. من هم بدون هيچ تحقيقي راجع به اين شرکت و مرد 35 ساله، به هر سختي بود با قرض، مبلغ مورد نظر را فراهم کردم و به حساب وي واريز نمودم .مدتي گذشت چند بار  با آن فرد تماس گرفتم ولي پاسخگو نبود،  خيلي ترسيده بودم  به سمت شرکت مورد نظر رفتم اما با کمال تعجب ديدم درش بسته بود. همان طور که با ناراحتي کنار ستون ديوار ايستاده و منتظر کسي بودم که بتوانم از او آدرس اين فرد را بپرسم، مرد ميانسالي از يکي از واحدها آپارتمان خارج شد و تا من را ديد به طرف آمد و  دليل ايستادنم را پرسيد و آن جا فهميدم که من جز چند نفري هستم که فريب باند کلاهبرداري را خوردم . اين باند براي رسيدن به مقصدشان شرکت صوري را راه انداخته و با بدست آوردن مبلغ کلان ، فراري شدند....نمي دانستم چکار کنم چطوري با پول کارگري اين مبلغ را دوباره بدست آورم و قرض ها را بدهم و... اما از آنجايي که  بار کج به منزل نمي رسد، مدتي  از فرار آنها نمي گذاشت که  مقام قضايي و انتظامي موفق به دستگيري آنها شدند و من نيز توانستم پولم را به دست بياورم  و از اينکه پوزه جاعلان به خاک ماليده شد خيلي خوشحالم و اميدوارم کسي به دام کلاهبرداري نيافتد».

اين قسمتي از داستان افرادي است که  فريب ظاهر و  قدرت بيان کلاهبرداران خورده اند و بدون تحقيقي در دام آنها گرفتار شده اند و قطعاً تاکنون از اخباري که در آن افرادي با جعل عناويني نظير مسئولان دولتي و يا افراد مرتبط به مقامات کشوري اقدام به کلاه برداري و اخاذي کرده اند مطلع شده ايد.

 راههاي ايمن ماندن از کلاه برداري

به گزارش اداره آموزش همگاني پليس هرمزگان ،يکي از راههاي ايمن ماندن از کلاه برداري اين افراد آشنايي با شگردها و روشهاي آنان در برخورد با طعمه هاي خودشان است براي اين که بهتر بتوانيم اين مجرمان را شناسايي کرده و از نقشه آنها مطلع شويم اين موارد را به خاطر بسپاريم:  اين افراد معمولاً داراي ظاهري آراسته و فريبنده هستند.کلاهبرداران معمولاً قدرت بيان فوق العاده اي دارند و خوش برخورد و حراف هستند.از طريق جعل عناوين دولتي و تظاهر به آداب مذهبي سعي در جلب اعتماد فرد مخاطب خود مي کنند.همواره براي بيان افتخارات فردي و نشان دادن اين که مديريت جايي را بر عهده دارند تلاش   مي کنند.

اين افراد براي جلب اعتماد مخاطب خود کارت شناسايي و اسنادي ارائه ميکنند که معمولاً جعلي هستند و به همين دليل اجازه نمي دهندطعمه هايشان با دقت آنها را بررسي کنند. آنها ممکن است در آغاز آشنايي معاملات کوچکي را براي جلب اعتماد مخاطب خود انجام دهند و سعي کنند با دادن وعده، مخاطب خود را براي شراکت يا انجام معاملات بزرگ وسوسه کنند.اين افراد با منسوب کردن خود به شخصيتهاي مهم و صاحب نفوذ سعي در بزرگنمايي و جلب اعتماد ديگران دارند و ممکن است براي موجه جلوه دادن خود، به تبليغات در رسانه ها هم متوسل شوند.

اين گزارش مي افزايد که  اگر با چنين افرادي روبرو شديد به هيچ عنوان به آنان اعتماد نکنيد و موضوع را به پليس (110) اطلاع دهيد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها