طوفان حاره‌ای نزدیک است/ کشتی‌های تجاری به مناطق فراساحلی دریای عمان نروند



رییس اداره هواشناسی قشم با هشدار دوباره اینکه طوفان حاره ای BIPARJOY  که در جنوب دریای عرب (شمال اقیانوس هند) شکل گرفته است در حال حاضر به عنوان طوفان درجه یک در موقیت ۱۴.۶ درجه عرض شمالی و ۶۶.۶ درجه طول شرقی قرار دارد و دارای سرعت باد ۶۵ نات است، گفت: توصیه می شود از حرکت کشتی های تجاری به سمت مناطق فراساحلی دریای عمان و دریای عرب خودداری شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم روز جمعه گفت: پیش بینی می شود ضمن تقویت، این طوفان بتدریج طی امروز تا انتهای هفته پیش رو به سمت عرض های بالاتر حرکت کند.

وی ادامه داد: طی هفته پیش رو تحت تاثیر حرکت این طوفان به شکل غیر مستقیم شاهد افزایش ارتفاع امواج دریای عمان و مواج شدن دریا به ویژه مناطق فراساحلی خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قشم با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: صبح تا ظهر امروز شرایط جوی و دریایی نسبتا آرامی بر روی استان هرمزگان حاکم خواهد بود. دریا در ساعت های بعدازظهر به ویژه در محدوده تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد شد. از این رو توصیه می شود رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت بپذیرد.

کاملی دیرستانی توضیح داد: همچنین در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد گاه تگرگ پیش‌ بینی می‌شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در برخی نقاط استان افزایش یک تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۲۸ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها