رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در ارتفاعات هرمزگان



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: طی ساعات بعد از ظهر امروز در ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

     

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان به ویژه نواحی شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

 وی با اشاره به اینکه این شرایط طی ساعات بعدازظهر فردا جمعه (۲۶ خرداد) نیز در مناطق مرتفع استان تداوم خواهد داشت و در سایر نقاط پدیده غالب وزش باد و غبارمحلی خواهد بود، اظهار کرد: دریای عمان تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی و خلیج فارس و تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای غربی مواج است.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: سرعت باد در جنوب و غرب جزیره لاوان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی در مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز خواهد شد.

وی بیان کرد: آب‌های شرق دریای عمان امروز نیز تحت تاثیر فعالیت طوفان حاره‌ای بیپارجوی (BIPARJOY) مواج است و توصیه می‌شود که کشتی‌های تجاری از تردد در این مناطق خودداری کنند.

حمزه نژاد با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر روز جمعه نیز بر شدت بادهای شمال غربی در محدوده آب‌های ساحلی استان افزوده خواهد شد، اضافه کرد: وزش بادهای نسبتا شدید غربی و اختلال در ترددهای دریایی تا روز شنبه هفته آینده (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت و از روز یکشنبه (۲۸ خرداد) به تدریج از سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا تغییرات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه در نوسان خواهد بود و از اوایل هفته آینده در برخی نقاط استان کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته بستک با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها