تولید سه‌ میلیون و ۷۶هزار اصله نهال در هرمزگان



 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، با اشاره به تعهد یکساله ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه میلیون و ۷۶ هزار اصله نهال در این استان تولید شده و آماده کشت است.

 

به گزارش صبح ساحل، سید محمد نور موسوی افزود: یک میلیون و ۷۶ هزار اصله نهال در پنج نهالستان فعال هرمزگان تولید شده است و ۲ میلیون نهال نیز گلدان گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: نهال‌های تولید شده از نوع «تاکاما»، «کرت»، «گل ابریشم»، «اکالیپتوس» و« حنا» است که اغلب از گونه‌های بیابانی و گرمسیری خاص منطقه هرمزگان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از زراعت چوب نیز اقدام به تولید گونه اکالیپتوس نموده‌ایم، اظهار کرد: تولید سه میلیون اصله نهال حرا نیز در ماه‌های تیر و مرداد توسط جوامع محلی در نهالستان‌های ساحلی هرمزگان در دستورکار است که در نیمه دوم امسال در سواحل استان کشت می‌شود.

موسوی با اشاره به توزیع رایگان نهال در فصل درختکاری اضافه کرد: نهال‌های تولید شده بین مردم، ادارات، نهادها، مراکز نظامی و آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، حاشیه راه‌ها و کانال‌ها توزیع شده و در مناطق مستعد کشت می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نهال‌های کاشته شده را به نام خود و همراه با تاریخ و موقعیت کاشت ثبت کنند.

کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیرجهاد کشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها