پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی امسال



معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی کشور گفت: امسال حضور چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی پیش‌بینی می‌شود.
      
به گزارش صبح ساحل، جلسه ستاد مرکزی اربعین  امروز به میزبانی استان خوزستان با حضور مسئولان استانی و کشوری در استانداری خوزستان برگزار شد.
 
سردار سیدمجید میراحمدی با اشاره به اینکه جلسه ستاد اربعین به طور مشترک با ستاد اربعین استان خوزستان تشکیل شد، اظهار داشت:  امروز به صورت میدانی از دو مرز شلمچه و چذابه بازدید کردیم.
 
وی با بیان اینکه در مجموع اقدام توسعه‌ای و عمرانی برای تسهیل‌گری امور زائرین حسینی در استان خوزستان به خوبی انجام می‌شود، گفت: از جاده‌های مرزی، رفع گره‌های ترافیکی، معابر پرخطر و اصلاح آنها، پایان‌های مرزی و توسعه‌ سرویس‌های خدماتی از قبیل حمام، سرویس بهداشتی و سایه‌بان‌ها و سایر امور مربوطه به مسائل توسعه‌ای و زیرساختی به شکل بسیار خوب و برجسته ای در مرز چذابه و شلمچه در حال انجام است.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی کشور در ادامه افزود: همچنین در سایر حوزه‌های از قبیل نیازمندی‌های تامین بهداشت و درمان، تاسیس کارخانه‌های تولید یخ، تامین آب آشامیدنی، تامین آب پایدار و برق پایدار و غیره اقدامات خوب و پایداری در استان خوزستان انجام شده است.
 
میراحمدی با بیان اینکه امسال اربعین متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته در استان خوزستان خواهیم داشت، گفت: استان خوزستان در حال آماده باش برای برگزاری اربعین است و با وجود اینکه زائرین در فصل گرما هستند استان خوزستان به نحوه شایسته پذیرایی زائران است.
 
وی با بیان اینکه بخش قابل قبولی از پیاده‌روی اربعین برعهده مردم است، گفت: مردم خوزستان همواره جزو خدمتگزاران به اهل بیت(ع) و زائران بوده‌اند و در این امر برجسته و مشهور هستند.
 
رئیس ستاد اربعین حسینی کشور با اشاره به سایر مرزها کشور گفت: سایر مرزها هم به همین منوال کار دارد انجام می‌شود، البته در استان خوزستان پیشرفت‌های مناسبت‌تر است.
 
میراحمدی با اشاره به پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی سال جاری افزود: در مرز شلمچه پارکینگ 100 هزار خودرویی در حال آماده‌سازی است.
 
وی با بیان این با وزیر کشور ایران با وزیر کشور عراق توافق‌های خوبی داشته‌اند گفت: وزیر کشور عراق در صبحت‌های خودشان گفته است تلاش می‌کنیم که مشکلات سال قبل به وجود نیایید و عبور زائران را تسهیل کنیم. تلاش بر این است امسال اربعین متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها