از ابتدای فصل برداشت تاکنون؛

۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگان خریداری شد



سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، با اشاره به اینکه فصل خرید تضمینی گندم تقریبا به پایان رسیده است، گفت: از ابتدای فصل برداشت (نیمه فروردین ماه امسال) تاکنون، ۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خرید شد که در همسنجی با پارسال ۵۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالله رضایی»، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره به اینک سال گذشته ۴۲ هزار تن گندم با نرخ تضمینی از گندم‌کاران هرمزگانی خریداری شد، گفت: رشد خرید تضمینی گندم امسال با توجه به افزایش سطح زیرکشت این محصول رقم خورده است.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ تضمینی گندم، پیگیری مروجین بخش کشاورزی و همچنین بالا رفتن دانش و آگاهی کشاورزان از دیگر دلایل افزایش تولید و خرید گندم در هرمزگان است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: با توجه به آغاز روند پرداخت بهای تضمینی گندم به صورت علی الحساب هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از ۲۵ اردیبهشت سال‌جاری، تاکنون ۴۰ درصد قیمت خرید تضمینی گندم به گندمکاران استان پرداخت شده است.

رضایی از تصویب و ابلاغ قیمت نهایی خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از سوی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی خبر داد و گفت: از این مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان‌ یارانه کاشت و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم است که مابه‌التفاوت آن هم به حساب گندمکاران هرمزگانی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم گسترده و مهم خرید گندم از کشاورزان هرمزگانی به پایان رسیده است، گفت: اما سامانه جهت خرید گندم های احتمالی تا تیرماه همچنان فعال خواهد بود.

این مسوول اضافه کرد: گندم به عنوان یکی از کالاهای اساسی کشور و مورد حمایت دولت، نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی مردم دارد، و خرید تضمینی این محصول موجب کاهش واردات، حذف دلالان و واسطه‌ها، جلوگیری از خروج ارز، تامین امنیت غذایی در کشور و حمایت از کشاورزان داخلی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها