توقیف 350خودرو با خودروهای پلاک مخدوش و شوتی درمیناب



دادستان عمومی و انقلاب میناب از توقیف 350خودرو در برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و شوتی خبرداد و گفت: 65خودرو در برخورد با نصب لامپ های غیرمتعارف، معروف «زنون» توقیف و اعمال قانون شده است.

  

به گزارش صبح ساحل،  ابراهیم طاهری دادستان عمومی و انقلاب میناب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تشریح عملکرد دستگاه قضایی شهرستان‌، اظهارداشت: در یک‌سال گذشته به بیش از ۱۶هزارپرونده در دادسرای شهرستان میناب رسیدگی شده که در این رسیدگی ها با کاهش شش‌درصدی ورودی پروندها نسبت به یک‌سال مشابه گذشته همراه بوده است.

وی با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت‎‌ها دسترسی مردم برای دریافت برخی از استعلام های قضایی راحت‌تر شده است گفت: در گذشته مردم برای دریافت و یا گرفتن یک استعلام سوء پیشینه باید چندین مرحله را پشت‌سر می‌گذاشتند، اما درحال حاضر زمان پاسخگویی به این استعلام ها به چهار ساعت رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب میناب با اشاره به اینکه بیشترین جرائم بررسی شده در یک‌سال گذشته مربوط به حمل مواد مخدر، سرقت و ضرب و جرح عمدی بوده است عنوان کرد: در یک‌سال گذشته در حوزه کشفیات مواد مخدر بیش از ۱۶تن و ۳۵۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص حقوق عامه اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که بعد از انقلاب تاکنون به آن یا کم پرداخته و یا مغفول مانده است، موضوع حقوق عامه مردم بود که در یک سال گذشته در شهرستان توانستیم موارد مهمی را مورد پیگیری قرار دهیم.

طاهری با اشاره به حل مشکل ترافیک در ایستگاه ایست و بازرسی چغازردی(سه‌راهی میناب-بندرعباس-رودان) افزود: در این مکان در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته با ترافیک سنگین مواجه بودیم که با ورود دستگاه قضایی از مسئولان مربوطه خواسته شد تا با بازگشایی سه لاین از هر دو طرف این محل، تردد را برای خودروها راحت‌تر و از ترافیک کاسته شود.

وی عنوان کرد: در برخی از خیابان های سطح شهر که بیش از ۱۵سال از احداث آن ها می گذشت و با تاریکی مواجه بودند، با برگزاری جلسه با دستگاه های زی‌ربط این مشکل راهم توانستیم حل کنیم  و در برخی از خیابان های سطح شهر نور زرد تبدیل به نورسفید شد.

دادستان عمومی و انقلاب میناب با اشاره به دستور قضایی برای پیمانکار پروژه تعریض جاده میناب به سمت سندرک(بعد از اداره زندان) که مردم سال‌ها با مشکل مواجه بودند بیان کرد: برای حل این مشکل پیمانکار پروژه را مجاب به حل مشکل کردیم که در بهمن سال گذشته نیز به بهره برداری رسید.

وی به موضوع عدم پیشرفت مناسب در پروژه آب شیرین کن شهرکرگان که از سال ۱۳۹۵ شروع شده است گفت: این موضوع نیز مورد پیگیری دستگاه قضایی شهرستان قرارگرفته و باتوجه به تنش آبی که مناطق ساحلی در پی خشک سالی های اخیر با آن مواجه هستند، تاکنون چند جلسه با مسئولین این پروژه در شرکت شستا گرفته شده که علاوه بر تامین اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی برای این پروژه ۲۰میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات در شرایط تحریم خریداری شده است.

طاهری عنوان کرد: در خصوص برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و شوتی که مصوبه شورای تامین استان است در یک‌سال گذشته ۳۵۰خودرو متخلف توقیف شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از قدامات انجام شده در این حوزه برخورد با خودروها با لامپ های نصب شده غیرمتعارف و معروف زنون است گفت: در این خصوص در برخورد با خودروهایی متخلف ۶۵خودرو توقیف و اعمال قانون شده است.

دادستان عمومی و انقلاب میناب اظهارداشت: یکی از موضوعات مهمی که در پیشگیری و یا کشف جرائم  کمک خواهد کرد، پایش تصویری است که با همکاری اصناف و شهرداری میناب در این زمینه با تامین منابع مالی اقداماتی درحال انجام است که در نقاط اساسی دوربین‌ها نصب شود.

به گفته وی، درهمه ورودی و خروجی های سطح شهر میناب این پایش تصویری انجام خواهد شد که در صورت بروز هرگونه اتفاق عوامل آن مشخص شود.

طاهری عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت ارز که در داخل و خارج از کشور در بحث قیمت بنزین وجود داشت، علاوه بر قاچاق سوخت گازوئیل قاچاق بنزین هم انجام می‌شد که در جلسات متعدد در شورای تامین و پیشنهادهای زیاد مطرح شد؛ برای جلوگیری و حل مشکل به وجود آمده تصمیم به اجرای نصب دوربین پلاک خوان در جایگاه ها و یا جمع آوری کارت آزاد آن‌ها  گرفته شد.

وی با ابراز نگرانی برای افرادی که یا کارت سوخت ندارند و یا برای جابجایی مسافر اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا از طریق ادارات متولی شهرداری، صمت و اصناف مربوطه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند شناسایی شوند، تا بتوانیم با دادن بنزین سهمیه‌ای دیگرشاهد صف‌های طویلی که مردم را برای زدن بنزین معطل می‌کند نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب میناب گفت: در یک سال گذشته در برخورد با قاچاقچیان سوخت در شهرستان بیش از۱۳ میلیون لیترسوخت قاچاق کشف، ۷۰۰دستگاه خودرو، سه دستگاه تانکر و بیش از ۱۳۶ فروند انواع شناور توقیف و تشکیل بیش از ۱۰۰۰پرونده برای آن ها انجام شده است.

وی درخصوص برخورد با قاچاق مشروبات الکلی خارجی و دست ساز در شهرستان گفت: بیش از ۱۰۰هزاربطری و قوطی مشروبات خارجی و همچنین بیش از ۷۱هزارلیتر مشروبات الکلی دست ساز در میناب کشف شده است.

طاهری افزود: در یک‌سال گذشته سه مورد عفو موردی و ۴۵۳مورد هم عفو رهبری شامل حال زندانیان در زندان میناب شد که از میان این ۴۵۳ نفر ۱۹۶ نفر به طور کامل آزاد و بقیه زندانیان نیز در مجازات آن ها تخفیف داده شده است.

این مقام قضایی شهرستان در پایان یادآور شد: در مدت زمان دو ساله، جمعیت زندانیان کیفری در این شهرستان ۲۰درصد کاهش داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها