رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات هرمزگان/ دریا مواج است



صبح امروز در مناطق ساحلی افزایش ابرناکی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و عصر نیز در ارتفاعات شمالی و شرقی استان، رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در مناطق دریایی استان (خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز و دریای عمان) بویژه محدوده تنگه هرمز وزش باد جنوب شرقی باعث مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمد‌های دریایی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: از ساعات بعد از ظهر از میزان سرعت باد در جزایر غربی کاسته می‌شود، اما همچنان در طول شب تنگه هرمز و دریای عمان نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود و شرایط رفت و آمد‌های دریایی ایمن نیست.

به گفته سی سی پور، با تاثیر سامانه مونسونی در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب در ارتفاعات شمالی و شرقی بویژه منطقه بشاگرد رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت، احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بشاگرد وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد با توجه به ناپایداری‌های جوی و دریایی از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود و ضمن خودداری از رفت و آمد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی ضمن افزایش نسبی دما در برخی نقاط غربی استان، در سایر مناطق تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها