مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان تأکید کرد

تلاش بر عبور بدون خاموشی در تابستان



مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: امسال نیز مانند سال گذشته تلاش می‌کنیم که هیچ خاموشی در استان و سطح کلان کشور نداشته باشیم. داریوش محمودی بابیان اینکه قطعی برق خانه‌ها خط قرمز وزارت نیرو است افزود: هم‌اکنون واحدهای بخار و گازی این نیروگاه وارد مدار تولید و تابستان امسال در آماده‌باش کامل است. وی به تأمین  33 درصد برق هرمزگان اشاره داشت و اظهار داشت: ظرفیت نامی این نیروگاه درمجموع یک هزار و 330مگاوات است که ۳۳ درصدی تولید برق استان در پیک تابستان امسال را بر دوش می‌کشد.  محمودی با اشاره به‌صرفه جویی برق در تابستان و حساسیت مصرف در این فصل پیش رو گفت: انجام اورهال و تعمیرات اساسی واحدهای  بندرعباس به‌خصوص در این برهه از سال این است که بتوانیم در حداقل زمان ممکن مدار را به واحد تولید برگردانیم  تا هم‌وطنان دچار قطعی برق نشوند.وی یادآور شد:هرمزگانی‌ها همیشه با درایت و همکاری که با تمام نهادها و سازمان‌ها و همچنین کارخانه‌های تولیدی و صنایع داشتند، در تابستان امسال نیز نهایت همکاری با ما خواهند داشت تا با مدیریت کردن لوازم پرمصرف برقی نقش بسزایی در تکمیل جهاد و تلاش نیروها صنعت برق داشته باشند.محمودی به  پایان تعمیرات و تولید برق پایدار در تابستان اشاره‌ای داشت و گفت:این نیروگاه ضمن تکمیل تعمیرات واحدهای خود در خردادماه توسط متخصصان داخلی، با حداکثر توان مهیای تولید برق پایدار برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال است.

  

تولید برق پایدار و مثمر

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان  گفت: ایام گرم سال به دلیل مصرف بالای انرژی برق، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند، که تولید انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نمی‌شود. محمودی افزود: در این نیروگاه با انجام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار ،شاهد رشد چشم‌گیر تولید در این واحد هستیم.به گفته وی  نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار هرکدام با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات و ۲ واحد گازی هرکدام با ظرفیت ۲۵ مگاوات به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تأمین برق هرمزگان دارد. این مقام مسئول  با اشاره به تخصص و تجربه متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحد‌های نیروگاهی تصریح کرد: امسال رکود تولید شکسته شد و قابلیت تولید یک هزار و 50مگا وات در ساعت را داشتیم،به‌واسطه بعضی لحاظ فنی بیشتر از این هم می‌توانیم تولید داشته باشیم در حال حاضر 150 مگاوات موقعیت تولید داریم .محمودی  با اشاره به اینکه این نیروگاه سال گذشته توانست ۶ میلیارد کیلووات ساعت به تولید برق هرمزگان اضافه کند، یادآور شد: این در حالی است که در سه‌ماهه نخست امسال نیز یک‌ میلیارد و ۳۵۴ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی در این نیروگاه تولیدشده است.

     

خودکفایی درزمینهٔ ساخت ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان  به بومی‌سازی 5 هزار قطعه بومی در نیروگاه بندرعباس سخن گفت و افزود: ازنظر تأمین و ساخت قطعات داخلی ،این نیروگاه توانست با ساخت 5 هزار قطعه در پارسال ،موجب صرفه‌جویی یک‌میلیون دلار ارزی شده و به مقام دوم ساخت قطعات نیروگاهی در ایران دست‌یابیم. محمودی افزود:امسال نیز تاکنون ۲ هزار قطعه بازسازی‌شده که نسبت به سال گذشته از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.وی به تأمین حدود ۹۰ درصد قطعات به‌کاررفته جهت تعمیرات واحد ۴ از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره بومی‌سازی کند. محمودی  یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی درزمینهٔ ساخت ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی دانست که این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و  راهبری کارشناسان متخصص با صرفه‌جویی بسیار زیادی محقق شده است.

    

۹۵ درصد نیروهای نیروگاه بندرعباس بومی هستند

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان  با اشاره به اینکه ۹۵ درصد نیروهای نیروگاه بندرعباس بومی هستند، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ نفر در این نیروگاه مشغول به کار هستند که در زمان تعمیراتی و اورهالی  واحدهای بخار و گازی به ۹۰۰ نفر نیز می‌رسد.محمودی به اجرای  طرح طبقه‌بندی مشاغل از اول امسال سخن گفت که نقش به سزایی در افزایش  و دریافت حقوق پرسنل داشته است.

   

قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان

گفتنی است: نیروگاه بندرعباس قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان است  از سال 56 کار ساخت شروع شد اولین واحد آن در سال 1359 وارد مدار تولید آمد و آخرین مدار واحد 4 بخار در سال 1364 به بهره‌برداری رسید این نیروگاه مشتمل بر 6واحد از 4 واحد بخار ، 2 واحد گازی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها