نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

عید قربان روز ملاقات همه بندگان با خدا/ سرگشتگی بشریت به علت فاصله گرفتن از معنویت است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام گفت: بازگشت به معنویت و داشتن وحدت در واقع راه نجات و برون رفت بشریت از همه مشکلات و بیچارگی‌های جهان اسلام است.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده»، نماینده ولی فقیه در هرمزگان روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: رهبرمعظم انقلاب در ایام عید قربان ۲ پیام برای حج بیان فرمودند؛ پیام نخست همان معنویت بوده که گمشده امروز بشر است.

وی بیان کرد: سرگشتگی بشریت به خاطر این است که از معنویت فاصله گرفته و در دام تفکرات غرب که معنویت و اخلاق را منهای دین معنا می‌کند، افتاده است؛ در حالی که بازگشت به معنویت راه نجات انسان و نجات بشریت است.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: پیام دوم رهبرمعظم انقلاب، داشتن وحدت است، وحدت برای امت‌سازی، تمدن‌سازی و آماده‌کردن جهان به سمت حکومت جهانی مهدوی راه مهمی است که باید امت اسلامی این را در کنار همدیگر تمرین کنند و نگذارند دشمن در صفوف آن‌ها رخنه کند.

وی تصریح کرد: دشمنان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مسلمانان جهان اسلام را از ایران می‌ترساندند و در سایه این ترس بدنبال این هستند که ابزارها و تجهیزات جنگی خود را بفروشند و از کشورهای اسلامی باج بگیرند؛ درحالی که امروز باید بدانیم همه ما از امت حضرت محمد(ص) هستیم و با وحدت، برادری و برابری دشمن را خلا سلاح کنیم که روح برائت از مشرکین در مکه هم همین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده همچنین با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع خانواده‌های شهدا که مساله حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند، گفت: این درحالی است که در گذشته آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یک نسل‌کشی در آمریکای لاتین انجام دادند و کودکان و بیچارگان را از بین ‌بردند، درحالی که دم از حقوق بشر می‌زنند.

امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نخست روز عید قربان نیز گفت: روز عید قربان در واقع روز ملاقات همه بندگان با خداست و یکی از ثمرات این عید این است که خداوند نوع بخشش به همه بندگانش هست.

حجت الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: قربانی کردن برای کسانی که در مناسک حج نیستند، مستحب موکد است و بسیار سفارش شده شخصی که قربانی می‌کند، مقداری از گوشت قربانی را برای خانواده، فقرا و هرکس که درخواست کرد، بدهد.

وی گفت: برای قربانی کردن برکاتی دیده شده است، نخستین قطره خون قربانی که بر زمین ریخته شود، خداوند گناهان انسان را می‌بخشد و به او عنایت می‌کند.

تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب

وی به خطر بحران آب در استان اشاره کرد و به مردم تذکر داد: باتوجه به اینکه سال گذشته بارندگی نداشتیم و با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم لذا از مردم تقاضا داریم باتوجه به حساسیت موضوع در کمبود آب، در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشید و به آب و فاضلاب کمک کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها