نماز عید قربان در مصلی امام علی (ع) قشم اقامه شد



نماز عید سعید قربان امروز (پنجشنبه) با حضور جمع کثیری از نمازگزاران مومن و خدای جوی شهر قشم در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی اقامه شد.

به گزارش صبح ساحل، نمازگزاران قشمی با حضور جمعی خود در مصلای این شهر، ندای "الله اکبر" و "لا الله الا الله" را در فضایی با طراوت از بارش رحمت الهی طنین انداز کردند.

«حجت الاسلام جاسم سقایت»، امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر قشم در خطبه نماز عید قربان گفت: روز عید قربان، عید بندگی و عید طاعت، بنده مخلص خدا حضرت ابراهیم خلیل و رحمان(ع) در معرض یک آزمایش الهی بزرگ قرار گرفت و سربلند از این آزمون بیرون آمد.

وی با بیان اینکه عبادت و بندگی ۲ شکل دارد، گفت: گاهی عبادت ما «عام» و گاهی «خاص» است، عبادت خاص یعنی اینکه شما نماز، روزه و مناسک خود را در وقت خاص خودش چه به صورت واجب و مستجب انجام می دهید، اما عبادت عام این است که شما هر قدمی که در راه رضای پروردگار و نزدیکی به خدای تبارک و تعالی بر می دارید برای شما ستایش و نیایش می شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر قشم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) که فرمودند: «الْعِبَادَةُ سَبْعُونَ جُزْءً أَفْضَلُهَا جُزْءً طَلَبُ الْحَلَال» افزود: عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگ ترین جزء آن کسب حلال است.

حجت الاسلام جاسم سقایت در بخش دیگری از این خطبه فلسفه عید قربان را ایثار بزرگ انسان در مقابل خدا عنوان کرد و بیان داشت: حضرت ابراهیم(ع) در این روز با گذشت از عزیزش حضرت اسماعیل(ع)، بزرگ ترین درس از ایثار و گذشت را برای انسان به یادگار گذاشت.

وی عید قربان را درس بزرگی برای همه مسلمان ها دانست و تصریح کرد: این درس، ایثار و از خود گذشتن برای حفظ دین اسلام است که همه ما وظیفه داریم در عمل به آن پایبند باشیم.

مردم مومن و ولایت مدار نگین خلیج فارس امروز پنجشنبه (دهم ذی‌الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری) همزمان با عید بندگی و طاعت خداوند در مکان های برپایی نماز عید قربان حضور یافتند و در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با خالق یکتای هستی راز و نیاز کردند.

مراسم نماز عید قربان در شهر قشم از ساعت ۶ و ۳۰ صبح در مصلی امام علی (ع) آغاز و پیش از آن قرائت قرآن مجید و دعای پر فیض ندبه با نفس گرم وحید بهزادی مداح اهل بیت قرائت شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها