امیرعبداللهیان عازم باکو شد



وزیر امورخارجه برای حضور در اجلاس وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد، تهران را به مقصد پایتخت جمهوری آذربایجان ترک کرد.

       

به گزارش صبح ساحل، نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» با حضور کشورهای عضو و برخی سازمان‌های بین المللی فردا چهارشنبه ۱۴ تیر به مدت ۲ روز در مرکز همایش‌های شهر باکو برگزار خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه یکی از سخنرانان این نشست خواهد بود و قرار است در حاشیه این اجلاس در نشست‌های مهمی چون کمیته فلسطین، جنبش عدم تعهد و نشست گروه دوستان منشور شرکت کند.

همچنین پیش از نشست وزرای خارجه، نشست مقامات ارشد با حضور معاونان وزیران خارجه و مقامات عالی‌رتبه کشورهای عضو در دو روز به شکل فشرده برگزاری می‌شود که دستور کار آن بررسی اسناد مربوطه جهت ارائه به نشست وزیران خارجه است.

بررسی سند پایانی و اعلامیه نهایی (اعلامیه باکو) نشست وزیران خارجه از جمله اسناد مهم جهت مذاکره و بررسی در نشست مقامات ارشد است. این سند مشتمل بر بیش از هزار و ۳۰۰ بند در فصول متعدد با موضوعات مختلف بین المللی، منطقه ای، حقوقی، مباحث توسعه ای، بشردوستانه، اجتماعی و اقتصادی و… است.

پیش از این هم نمایندگان کشورهای عضو نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی جلسات فشرده یک ماهه، مذاکرات مربوط به پیش نویس سند نهایی را پیش بردند و در حال حاضر مقامات ارشد کشورهای عضو در باکو در حال نهایی کردن آن هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها