هشدار جوی و دریایی سطح زرد در هرمزگان صادر شد؛ شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در خلیج‌فارس خودداری کنند



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان از صدور هشدار جوی و دریایی سطح زرد درباره فعالیت سامانه فصلی مونسون خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: هواشناسی هرمزگان درباره فعالیت سامانه فصلی مونسون از امروز سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده (۲۵ تیر) هشدار جوی و دریایی سطح زرد صادر کرد.

وی اضافه کرد: طی این مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان (بشاگرد، حاجی آباد، رودان، ارتفاعات مرکزی و غربی) رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق، تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه احتمال آبگرفتگی موقت معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی به ویژه در شرق و شمال استان دور از انتظار نیست، گفت: آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز نیز از امروز تا یکشنبه هفته آینده مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سرعت وزش بادهای جنوب شرقی به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد، خاطرنشان کرد: از روز پنجشنبه هفته جاری دمای هوا در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: طی شبانه روز گذشته بستک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها