دستگیری ۲۹ شرور و متهم تحت تعقیب در هرمزگان



رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان گفت: ۲۹ اخلال‌گر نظم عمومی، شرور و متهم تحت تعقیب در «طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی» این استان دستگیر شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مهدی بشارتی افزود: این افراد برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند و در بازرسی از منازل و مخفیگاه‌های آنان هشت قبضه سلاح سرد از نوع چاقو، ساطور و قمه و مقادیری انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند، همچنین ۶۰ نفر از افراد سابقه دار هم در این طرح احضار و ضمن توجیه، از آنان تعهدات لازم اخذ شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هرکس به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

سرهنگ بشارتی اضافه کرد: شهروندان نیز در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سوء امنیتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها