دادستان مرکز استان هرمزگان در نشست با اعضای اتاق بازرگانی عنوان کرد

ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرایم تجاری و حمایت از تولید



دادستان مرکز استان هرمزگان  گفت: دستگاه قضایی استان  همواره سعی کرده است حامی فعالان اقتصادی هرمزگان باشد و در جهت رفع مشکلات آن‌ها بکوشد.
  
  
 به گزارش صبح ساحل، علیرضا احمدی منش در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی استان بابیان اینکه بندرعباس به‌عنوان مرکز استان امروزه یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز مهم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است که از اهمیت ویژه‌ای درزمینهٔ تجارت در کشور حتی  بین‌المللی برخوردار است.وی این را گفت که خیلی از معضلات و مشکلات  تجار و بازرگانان مطرح‌شده در دستگاه قضایی آنالیز،بررسی شدند و در حال پی گیری است.
احمدی منش نمونه این پرونده‌ها را ورود به  ترخیص کالاهای اساسی، ثبت انبارها مختلف، بازشمارهای کانتینرهای در  بنادر  و معدوم کردن کالاهای فاسد، بحث ایجاد آزمایشگاه‌ها مرجع، موانع گمرکی  و...  ذکر کرد.وی اظهار داشت:برداشت‌های  متفاوت از قانون برای فعالین حوزه اقتصادی مشکلات مختلف ایجاد کرد بود که دستگاه قضایی به‌صورت حاکمیتی به این موضوع ورود و بسیاری از مشکلات را حل کرد.احمدی منش عنوان  کرد که موارد مطرح‌شده در این نشست در چهارچوب اختیارات  قانون بررسی و پی گیری خواهد شد . وی گفت: در اولین نشست با فعالان اقتصادی استان  با حضور جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور قول دادم که به‌صورت منظم در جمع آن‌ها حضور پیدا کنم و مسائل مختلف مطرح‌شده با ارائه  مستندات از سوی آن‌ها  در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی پی گیری و حتی با ایجاد  کمیته‌های تخصصی،به فراخور مشکلات هر واحد اقتصادی  جلساتی برگزار شود. احمدی منش تصریح کرد: سعی داریم  به بسیاری از فرآیند نادرست پی گیری پرونده‌ها ورود و به مجریان  قانون تکلیف کنیم که  برداشت از قانون به نفع تجار و به تسهیل تجارت باشد تا اقتصاد کشور نجات یابد و همچنین  تجار در ساده‌ترین  و بهترین بستر به کار تجارت خود ادامه دهند. دادستان مرکز استان هرمزگان تأکید کرد : تمام سعی و تلاش ما این است که هیچ واحدی تولیدی  تعطیل نشود و اگر مدیری تخلف می‌کند باید مدیر جریمه نشود . وی در خصوص شعب ویژه رسیدگی به جرایم تجاری و حمایت از تولید در دادسرای بندرعباس گفت: استان هرمزگان  یکی از قطب‌های تجاری استان است . به‌زودی  شعب ویژه رسیدگی به جرایم تجاری و حمایت از تولید خواهیم کرد.احمدی منش  به پیگیری راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ، آزمایشگاه مرجع کالاهای صادرات و وارداتی، رسیدگی به پرونده مالیاتی آلایندگی  پارس جنوبی  و... سخن گفت.
   
 تشکیل جلسات تخصصی به‌صورت مداوم 
محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این نشست تأکید کرد که با پیگیری‌های  اتاق بازرگانی و همراهی و هماهنگی دادستان و مجموعه قضایی، در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان جلسات منظمی تشکیل خواهد شد که با جلسات کارشناسی و پیگیری از سوی نمایندگان واحدهای اقتصادی ، امیدواریم مشکلات سد راه تجار ، بازرگانان و تولیدکنندگان به حداقل برسد.
   
 تخصیص  ارز
حسن روحانی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این نشست به مشکلات و روند طولانی‌مدت  تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی هرمزگان  اشاره کرد و گفت:  تخصیص  ارز بانک مرکزی ۱۲۰ روز یا ۶ ماه  به طول می‌انجامد که تقاضا داریم این  روند تغییر یابد چراکه شاهد هستیم کالاهای اختصاصی در این مدت  آسیب فراوان می‌بیند . 
   
 فرایند خروج کالا در گمرک شهید رجایی
نجاتی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی هرمزگان دیگر سخنران این جلسه بود که به فرایند طولانی‌مدت خروج کالا در گمرک شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این فراینده  آزاردهنده باعث شده اکثر  صاحبان کالا به سمت بندر امام خمینی بروند چراکه در آنجا باوجود ترافیک ، به‌صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند و کالاهای اساسی فله فر را سریع ترخیص می‌کنند. نجاتی افزود: سرویس شبانه‌روزی در آنجا  باعث شده  بندر شهید رجایی از رونق قبلی  افتاده و به رکود تبدیل شود. 
   
 کمبود نیرو ناشی از قاچاق سوخت
هاشمی عضو هیات رئیسه اتاق هرمزگان به افزایش تورم ، روی آوردن افراد به قاچاق سوخت، مسائل مختلف زیست‌محیطی ناشی از آلودگی سوخت قاچاق در دریا و خسارت‌های هنگفتی در این رابطه  اشاره‌ای داشت و گفت: در حال حاضر با کمبود نیرو روبرو هستیم چراکه نیروهای جوان هرمزگانی جذب قاچاق سوخت شدند. تهمتن دیگر عضو هیات رئیسه اتاق هرمزگان در این نشست به پروسه طولانی‌مدت ادارات و ارگان‌ها در خصوص صادرات و واردکنندگان اشاره داشت. 
   
 تعارض قانونی در پرداخت مالیات در مناطق آزاد 
دریانورد مشاور عالی اتاق بازرگانی هرمزگان به پرداخت مالیات در مناطق آزاد و تعارض قانونی برای واحدهای اقتصادی و...، عدم اجرای قانون  نه لنجی در قشم ف عدم پرداخت مالیات از سوی واحدهای بزرگ به استان و...پرداخت. وی در خصوص عوارض آلایندگی گفت: قانون به‌صراحت اعلام کرده که اگر دامنه آلایندگی مشمول  دایره جغرافیایی استان  باشد حتی  این آلایندگی در استان دیگر واقع‌شده باشد  عوارض کانون آلایندگی به سازمان امور مالیاتی و بر اساس میزان آلایندگی بین دو استان تقسیم شود. دریانورد ادامه داد: سازمان محیط‌زیست تائید کرده که شعاع آلایندگی  پارسیان جنوبی تا شهرستان پارسیان است این در حالی است که سازمان مالیاتی  بوشهر از پرداخت عوارض آلایندگی سهمیه استان  هرمزگان جلوگیری می‌کند .
  
  شعبه ویژه‌ای بخش آبزی‌پروری
محسن مرادی نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان گفت: انتظار ما این است که شعبه ویژه‌ای در دادگاه  به بخش آبزی‌پروری اختصاص یابد . وی به معضل قاچاق سوخت در آبزی‌پروری و  آلوده شدن دریا سخن گفت که براثر این آلایندگی ، آبزی بیمار می‌شود و از بین می‌رود.گفتنی است : فعالان اقتصادی هر واحد در این نشست به مشکلات و معضلات پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها