عربستان و ترکیه ۱۶ توافقنامه همکاری امضا کردند



رسانه‌ها از امضای ۱۶ توافقنامه همکاری میان عربستان سعودی و ترکیه در زمینه‌های مختلف خبر دادند. 

             

به گزارش صبح ساحل، شرکت‌های ترکیه و عربستان 16 توافقنامه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت و املاک امضا کردند.

این توافقنامه‌ها در جریان همایش تجاری ترکیه و عربستان سعودی در مقر شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه  DEIK در استانبول و با حضور «عمر بولات» وزیر بازرگانی این کشور و «ماجد الحقیل» وزیر امور شهرداری و مسکن عربستان سعودی به امضا رسید.

توافقنامه‌های همکاری امضا شده میان دو کشور، چندین زمینه از جمله صنعت و بخش املاک و مستغلات را شامل می‌شود که انتظار می رود به تقویت مبادلات تجاری میان آنکارا و ریاض کمک کند.

ماجد الحقیل در این زمینه اعلام کرد که عربستان سعودی می خواهد تا حد امکان از دنیای تجارت ترکیه به ویژه در زمینه‌های زیرساختی، مهندسی فنی بهره مند شود. تجارت و روابط اقتصادی ترکیه و عربستان سعودی همچنان رو به رشد است و دو طرف در مرحله بعدی تلاش های مشترکی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر بین خود انجام خواهند داد.

وی در مورد سفر هفته آینده «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به عربستان اعلام کرد که این سفر باعث تقویت روابط دو کشور خواهد شد.

«فایز الحربی» رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی عربستان با اشاره به اینکه ترکیه و عربستان سعودی از فرصت های زیادی برخوردار هستند، تصریح کرد: تحولات مثبت اخیر در روابط ترکیه و عربستان تأثیر مثبتی بر بخش گردشگری و صنعت بین دو کشور داشته است. کشورهایی که شاهد شتاب قابل توجهی هستند.

عمر بولات در توئیتی نوشت که با وزیر مسکن و نمایندگان دنیای تجارت عربستان و ترکیه «نشستی مثمر ثمر» برگزار کرده و در این نشست، دو طرف بر تصمیم خود برای ایجاد همکاری در بسیاری از زمینه‌ها با شروع پروژه‌های پیمانکاری از طریق ایجاد شهرهای هوشمند، گردشگری، تحول دیجیتال و بخش غذا تاکید کردند.

رسانه های ترکیه اخیراً اعلام کردند که رجب طیب اردوغان در ماه جاری میلادی به تعدادی از کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس سفر خواهد کرد.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان در هفدهم جولای (26 تیرماه) به عربستان سعودی، هجدهم و نوزدهم (27 و 28 تیرماه) ماه جاری میلادی به قطر و امارات و بیستم همین ماه (29 تیرماه) به قبرس سفر خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها