استاندار هرمزگان:

بیش از 120 خانواده روستایی استان، خانه‌های نیمه تمام دارند/ ادارات دولتی باید هر اقدامی برای تکمیل این منازل به کار گیرند



استاندار هرمزگان گفت: ۱۲۴ خانواده روستایی دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر در سطح استان وجود دارد که خانه‌های نیمه تمام دارند، بنابراین ادارات دولتی باید هر اقدامی برای تکمیل منازل این افراد دارند به کار گیرند تا این منازل تکمیل شود.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن هرمزگان اظهارکرد: مسکن یکی از کارهای عمومی است و باید همه ارگان‌ها کمک کنند این طرح مهم دولت به سرعت به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: همگی مدیران خود را مکلف به رفع مشکلات و مسائل مختلف از جمله در حوزه‌های آب و برق و راه و غیره دانند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تامین و ساخت مسکن محرومین استان هرمزگان گفت: عملیات ساخت مسکن محرومین هم باید به سرعت آغاز و هر امکانات و تسهیلاتی مورد نیاز باید در راستای تامین مسکن برای اقشار نیازمند استان آماده شود.

دوستی بیان کرد: سهم آورده اولیه را نیز می‌توان از طریق معرفی فرمانداران با تخصیص وام تامین کرد.

بنیاد مسکن آخرین اقدامات برای مردم سایه‌خوش ارائه دهد

وی در این رابطه به شرایط مردم زلزله‌زده سایه‌خوش اشاره کرد و گفت: یکسال از وقوع زلزله مهیب سایه خوش و جان باختن شماری از هموطنان گذشته، بنیاد مسکن باید در جلسه آینده گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده ارائه دهد.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: در حوزه مولد سازی آنچه مهم است این مطلب است که منابع حاصل از این حوزه در خدمت عموم مردم و طرح‌هایی باید قرار گیرد که بخش قابل توجهی از مردم از مزایای آن طرح‌ها بهره مند شوند.

دوستی تاکید کرد: نباید ارگان‌ها املاکی که در اختیار دارند را با اهداف دیگری نگه دارند، این املاک هرچه سریع‌تر باید آزاد و در چرخه مولدسازی قرار بگیرند.

بنگاه‌های مشاور املاک نیاز جدی به نظارت دارند

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بنگاه‌های املاک ابراز کرد: ساماندهی و نظارت بر فعالیت بنگاه‌های املاک به منظور متعادل سازی قیمت رهن، اجاره و فروش مسکن به صورت جدی باید پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: این نظارت باید به گونه‌ای باشد که با سازوکار مناسب و با نظارت جدی قیمت مسکن با کاهش روبرو شود و مردم طعم نظارت بر وضعیت فعلی را بچشند.

دوستی اضافه کرد: در نشست شورای مسکن آمار بازرسی از بنگاه‌های املاک به همراه آمار مرتبط با جرائم در نظر گرفته شده برای املاکی‌های متخلف باید ارائه شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها