چه گیاهان دارویی در جلوگیری از تعریق زیاد موثر هستند؟



عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، گیاهان دارویی موثر بر مشکل عرق کردن زیاد را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل، در فصل تابستان بیشتر افراد با مشکل عرق کردن زیاد مواجه هستند. چند روش ساده با استفاده از گیاهان دارویی وجود دارد که در تابستان می‌توان برای رفع این مشکل به کار برد.

«سعید توکلی»، عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در این خصوص اظهار کرد: یکی از راهکار‌های رفع بوی عرق، شستن محل بدبو با دم کرده بابونه، مورد، پوست انار، میوه کاج یا مریم گلی است. وی با بان اینکه خوردن دم‌کرده مریم نخودی در نوبت صبح و عصر در جلوگیری از عرق کردن موثر است افزود: همچنین دم کرده برگ زرشک و دانه هل برای خوشبو کردن عرق بدن موثر است.

توکلی اضافه کرد: برای درمان بوی بد عرق بعداز استحمام کمی آبلیمو به محل بمالید با اسیدی شدن محیط پوست باکتری‌های موجود نمی‌توانند فعالیت کنند و بوی بد به وجود نمی‌آید.

این عضو هیئت علمی با بیان اینکه همه گیاهان تا حدی بر علیه باکتری‌های موجود بوی بدن تاثیر می‌گذارند یکی از راه‌ها را استفاده از این دئودرانت‌های گیاهی به شکل گرد در آوردن و مالیدن آن‌ها به محل مورد نظر است.

وی توصیه کرد: باید از خوردن سیر، شنبلیله و گوشت گوسفند سالخورده خودداری شود. توکلی استفاده از جوشانده برگ زبان گنجشک، جوشانده دانه مورد در روغن و عصاره برگ شیرین بیان را در رفع بوی بدن موثر دانست و آن‌ها را دافع بوی بدن معرفی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها