مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی هرمزگان خبرداد:

سوخت‌گیری با کارت آزاد در بندرعباس، فقط در چهار جایگاه


نویسنده: معصومه نعمتی

طی هفته‌های اخیر صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های بندرعباس موجب نارضایتی شهروندان شده‌است که یکی از دلایل آن در اختیار نداشتن کارت سوخت شخصی و تقاضا برای استفاده از کارت های اضطراری جایگاه‌هاست. استفاده از این کارت‌ها نیز به تازگی با سیاست‌های محدودکننده مواجه شده و در هر سکوی سوخت‌گیری، یک کارت سوخت برای تمام نازل‌ها در اختیار متصدی پمپ است. این کارت‌ها از نظر میزان سوخت تحویلی، دفعات سوخت‌گیری و ذخیره بنزین آن محدود است. پس از اعتراضات فراوان مردم نسبت به ساعت‌ها معطلی در صف‌های بنزین، حالا باهدف برچیده‌شده‌شدن این صف‌ها، سوخت‌گیری با کارت جایگاه فقط در 4 جایگاه سوخت بندرعباس انجام می‌شود. مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی هرمزگان در این رابطه گفت: رانندگان برای سوخت گیری با کارت آزاد در بندرعباس به جایگاه‌های سوخت جَرون، نارگیل، ترنج و آفتاب درخشان مراجعه کنند.

 

 سوخت‌گیری با کارت آزاد فقط در این 4جایگاه

به گزارش صبح ساحل، احمد سالاری‌فر در تشریح این خبر، افزود: سوخت گیری با کارت سوخت آزاد فقط در این چهار جایگاه امکان پذیر است و در دیگر جایگاه‌های سطح شهر بندرعباس نیز سوخت گیری فقط با کارت شخصی مجاز است.

وی بیان کرد: طرح تفکیک جایگاه‌های عرضه سوخت بر اساس کارت سوخت شخصی و آزاد از چهارشنبه ۲۱ تیرماه در استان آغاز شده است.

سالاری‌فر اظهار کرد: در هفته‌های اخیر کاهش شمار کارت‌های سوخت جایگاه‌ها باعث صف‌های طولانی برای سوخت گیری و سردرگمی مردم شده بود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تفکیک جایگاه‌های سوخت بر اساس کارت سوخت آزاد و شخصی، صف‌های طولانی برچیده شده و سوخت گیری با سرعت مناسب در جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود.

 

 

مصرف سوخت کاهش یافت؟

به گفته مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان، در ماه‌های اخیر با کاهش شمار کارت‌های سوخت جایگاه‌ها، روزانه تا 1 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت تنها در هرمزگان صورت گرفته‌است. اما روی دیگر ماجرا آن است که بسیاری از خودروها در گرمای هرمزگان بدلیل مشکلاتی نظیر خرابی نازل ها، محدود بودن شمار کارت سوخت ها، تمام شدن سهمیه خودروهای شاغل در بخش حمل و نقل عمومی و سرویس های صنایع و ادارات و ... و نیز نداشتن کارت سوخت، مجبورند ساعت ها در صف جایگاه‌ها بمانند و این موضع نارضایتی مردم را موجب شده‌است.

طی این مدت حتی صف‌های کیلومتری شبانه برای سوخت‌گیری تشکیل شده، مردم را کلافه کرده‌است و شهروندان چشم انتظار تدبیری از سوی مسؤولان هستند. البته در این زمینه استاندار هرمزگان و رییس کل دادگستری استان بازدیدهایی را از جایگاه‌های سوخت داشته و دستورات ویژه‌ای از جمله تعیین تکلیف فوری نازل‌های خراب و نیز 7 هزار کارت سوخت باقیمانده در اداره کل پست داشته‌اند تا بتوان راه گریزی برای مردم یافت. از طرفی در همین زمینه وزیر نفت هم گفته در هیچ جایگاهی کارت سوخت حذف نشده است و استفاده مردم از کار سوخت خودروهایشان از ۱۷ درصد در ابتدا به بیش از ۵۴ درصد رسیده است و مردم باید بدانند که کارت سوخت جایگاه‌ها برای موارد اضطراری است.

 

حال باید دید، اتخاذ این تصمیم جدید برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های بنزین بندرعباس چقدر می‌‌تواند در کوتاه کردن صف‌های بنزینی موثر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها