استاندار هرمزگان:

ساماندهی و نظارت بر فعالیت بنگاه‌های املاک به صورت جدی پیگیری شود



استاندار هرمزگان خواستار نظارت جدی بر قیمت مسکن و ساماندهی بنگاه‌های املاک در استان شد.

       

مهدی دوستی صبح امروز (۲۵ تیرماه) در جلسه شورای مسکن هرمزگان، با اشاره به لزوم ساماندهی بنگاه‌های املاک گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت بنگاه‌های املاک به منظور متعادل سازی قیمت رهن، اجاره و فروش مسکن به صورت جدی باید پیگیری شود.

وی بیان کرد: این نظارت باید به گونه‌ای باشد که با سازوکار مناسب و با نظارت جدی قیمت مسکن با کاهش روبرو شود و مردم طعم نظارت بر وضعیت فعلی را بچشند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در جلسات شورای مسکن آمار بازرسی از بنگاه‌های املاک به همراه آمار مرتبط با جرائم در نظر گرفته شده برای املاکی‌های متخلف باید ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه مولد سازی آنچه مهم است این مطلب است که منابع حاصل از این حوزه در خدمت عموم مردم و پروژه‌هایی باید قرار گیرد که بخش قابل توجهی از مردم از مزایای آن طرح‌ها بهره مند شوند و نباید دستگاه‌ها املاکی که در اختیار دارند را با اهداف دیگر نگه دارند لذا باید این املاک هرچه سریعتر آزاد و در چرخه مولدسازی قرار گیرند.

مهدی دوستی گفت: مسکن یکی از کارهای عمومی است و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند این طرح مهم دولت به سرعت به سرانجام برسد و به گونه‌ای عمل شود که همگی مدیران خود را مکلف به رفع مشکلات و مسائل مختلف از جمله در حوزه‌های آب و برق و راه و غیره بدانند.

وی با تاکید بر تامین و ساخت مسکن محرومین استان هرمزگان عنوان کرد: عملیات ساخت مسکن محرومین هم باید به سرعت آغاز شود،  امکانات و تسهیلات مورد نیاز باید در راستای تامین مسکن برای اقشار نیازمند استان آماده شود، سهم آورده اولیه را هم می‌توان از طریق معرفی فرمانداران با تخصیص وام تامین کرد.

دوستی بیان کرد: تعداد ۱۲۴ خانواده روستایی دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر در سطح استان وجود دارد که خانه‌های نیمه تمام دارند دستگاه‌های دولتی باید هر اقدامی برای تکمیل منازل این عزیزان به کار گیرند تا این منازل تکمیل شود.

وی در پایان با گرامیداشت یاد جان باختگان زلزله سال گذشته سایه خوش اظهار کرد: یکسال از وقوع زلزله مهیب سایه خوش و جان باختن شماری از هموطنان گذشته، بنیاد مسکن بایستی در جلسه آتی گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده ارائه دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها