مقدمات راه‌اندازی اورژانس هوایی شرق هرمزگان در جاسک فراهم شد



رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باتوجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه سواحل مکران و در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، مقدمات و زیرساخت‌های لازم  برای راه اندازی اورژانس هوایی شرق استان با مرکزیت جاسک فراهم شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: محدوده عملیاتی این پایگاه، شهرهای شرق هرمزگان از جمله رودان، میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد و همچنین شهرهای همجوار استان مجاور از جمله سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر منتظر تایید نهایی سازمان اورژانس کشور برای بهره برداری از این پایگاه هوایی هستیم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: عقد قرارداد با نیروی دریایی ارتش در جاسک، برگزاری دوره های آموزش تخصصی امداد هوایی برای کارکنان پایگاه، تامین محل استقرار بالگرد از سوی نیروی دریایی ارتش، تامین محل زیست کارکنان اورژانس هوایی توسط خیر با هزینه ای افزون بر 750میلیون تومان و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز، از جمله اقدامات انجام شده برای راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی شرق استان است..

وی ادامه داد: منطقه شرق هرمزگان بویژه شهرستان جاسک و بشاگرد دارای مناطق سخت گذر (صعب العبور) فراوان با پراکندگی جمعیتی زیاد است که امکان دسترسی آمبولانس های زمینی به مناطق یادشده را دشوار یا غیرممکن می سازد و این مساله گاهی منجر به خطر افتادن جان بیماران می‌شود که راه اندازی این پایگاه ضروری است.

دکتر حسین پور گفت: حدود ۲ سال پیش پیگیرهای متعدد جهت اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی این پایگاه هوایی انجام و با موافقت اولیه سازمان اورژانس کشور، زیرساخت های لازم از سوی این مرکز تامین شده است؛ که امید است بعد از تایید نهایی از سوی سازمان اورژانس کشور و صدور مجوزات لازم در قالب طرح جامع توسعه اورژانس هوایی کشور به بهره برداری برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها