میرسلیم:

با واردات خودروهای کارکرده قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی‌یابد



عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مصوبه واردات خودروهای کارکرده کاملا ناقض آن چیزی است که قبلا تصویب شده است.

    

به گزارش صبح ساحل، میرسلیم، عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طبق مصوبه واردات خودرو، خودروهایی باید وارد شوند که خدمات پس از فروش و استانداردهای محیط زیستی و مصرف سوخت را داشته باشند همچنین امکان انتقال دانش فنی را محقق کند ولی در قانون واردات خودروهای کارکرده عملی شدن این موارد شدنی نیست.

میرسلیم گفت: طبق قانون واردات خودروهای کارکرده راه را باز می کند که خودروهای تجملی و شاسی‌بلند به راحتی وارد کشور شود؛ هدف این نبود، ولی با این قانون این کار انجام می‌شود.

میرسلیم در این باره اضافه کرد: در این مصوبه موضوع استاندارد سرسری گرفته شده، نمایندگی و انتقال دانش فنی در نظر گرفته نشده بنابراین این مصوبه نقص‌هایی با قانون قبلی دارد. هرکسی میتواند در خارج از کشور خودرویی را بخرد و بعد به مردم بفروشد.

میرسلیم در بخشی دیگر از مصاحبه خود میگوید: این قانون باعث می‌شود خودروهای تجملی وارد کشور شود که هدف این قانون این نبود، در خصوص کاهش قیمت ها نیز زمانی اتفاق می‎‌افتد که ما بتوانیم مهر کنیم موضوع خرید خودرو را به عنوان کالای قابل سرمایه‌گذاری، در حال حاضر یک میلیون خودرو خریداری شده اما استفاده نمی‌شود! برخی افراد به جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها وارد این بازار شده‌اند چراکه تورم 45 درصدی سود بالاتری را نصیب این افراد می‌کند و ارزش پول این افراد حفظ می‌شود؛ فرقی نمیکند شما روی خودروی داخلی یا خارجی سرمایه‌گذاری کنید با افزایش تورم قیمت آن نیز افزایش می‎یابد و واردات خودروهای دست دوم تاثیری در قیمت خودروهای داخلی خواهد داشت اما قیمت خودروهای خارجی دست‌دوم در بازار کشور افزایش می‌یابد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها