سه استان هرمزگان،اصفهان و کرمان درگیر پرونده گروگان گیری

مثلث مکـــانـی آدم ربـــایی



افرادی که مرد جوانی اهل گچین شهرستان بندرعباس را به گروگان گیر گرفته و قصد اخاذی از خانواده وی را داشتند در اصفهان دستگیر شدند.
 
به گزارش صبح ساحل، این افراد حدود 35  تا  20 ساله دو ماه قبل ، مرد 30 ساله‌ای که در حال تردد در مسیر گچین به بندرعباس بود را به گروگان گیر گرفتند و برای آزادی او حدود 10 میلیارد تومان خواستار شدند تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان وارد ماجرا شدند و پس از پیگیری و رد زنی‌های مختلف آن‌ها را در اصفهان یافتند.
 متهمان صبح زود در حالی در حال استراحت در منزل بودند توسط پلیس هرمزگان دستگیر شدند. پس از به دام افتادن متهمان ، محل نگهداری گروگان در منوجان کرمان لو رفت و پلیس هرمزگان گروگان را آزاد کرد. 
 
 آغاز ماجرای گروگان‌گیری
دهم اردیبهشت‌ماه جوان گچینی در هنگام رانندگی با خودروی پراید وانت، درحالی‌که به سمت بندرعباس درحرکت بود توسط عده‌ای ناشناس با سروصورت پوشیده ربوده شد. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر گفت: «شامگاه یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه جاری در پی دریافت یک فقره گزارش مفقودی در منطقه گچین با بررسی‌های اولیه صورت گرفته مشخص شد با یک دستگاه خودرو پراید وانت از روستای گچین به مقصد تهران از منزل خارج و دیگر به منزل مراجعه نکرده و گوشی تلفن همراه وی نیز همچنان خاموش است». 
  
 درخواست میلیارد تومان برای آزادی  
مدتی از ماجرا گذشت تا اینکه تماسی به خانواده مفقودی برقرار شد مبنی بر اینکه فرد ربوده‌شده و در  ازای رهایی آن باید مبالغ میلیاردی پرداخت کنند. پرونده آدم‌ربایی پیش روی کارگاهان پلیس استان باز شد.  سردار علی‌اکبر جاویدان گفت: بنا به اقرار خانواده مفقودی، بعد از گذشت چند روز از سوی افراد ناشناس با استفاده خط تلفن همراه مجازی متعلق به یکی از کشورهای همسایه با اعضای خانواده وی ارتباط برقرار کرده و تقاضای مبلغ 10 میلیارد تومان وجه نقد در قبال آزادی وی می‌نمایند که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ،مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی آگاهی استان قرار گرفت. 
 
تهدید 
پلیس در همان روزهای اولیه، گروگان گیران را شناسایی کردند. متهمان هر بار با ارسال فیلمی از گروگان به خانواده او، تهدید می‌کردند که اگر مبالغ موردنظر را واریز نکنند فرد را خواهند کشت یا او را به آن‌سوی مرز منتقل می کنند.  
 
 فرجام  آدم ربایی  
سردار جاویدان در خصوص این پرونده اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد فرد مفقودی توسط افرادی  به‌قصد اخاذی ربوده‌شده و جهت نگهداری به مکان نامعلوم منتقل‌شده است که در تحقیقات به‌عمل‌آمده دو نفر از عاملان ربایش شناسایی همچنین باکار اطلاعاتی گسترده‌تر محل اختفاء متهمان در اصفهان شناسایی شد. وی خاطرنشان کرد: مأموران با تشکیل تیمی ضمن هماهنگی با مقام قضایی به استان اصفهان اعزام و با همکاری پلیس آگاهی خمینی‌شهر اصفهان در یک عملیات منسجم هر دو گروگان گیر دستگیر و با قرار صادره بازداشت و تحت نظر قرار گرفتند.فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در این رابطه دو دستگاه خودرو متعلق به متهمان توقیف و نسبت به انسداد 13 فقره حساب بانکی آنان اقدام شد و درنهایت در سیر مراحل تحقیقات محل نگهداری گروگان دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی فرد ربوده‌شده صحیح و سالم آزاد و به آغوش خانواده بازگردانده شد.
گفتنی است یکی از گروگانگیران متواری است که پی گیری برای دستگیری وی ادامه دارد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها