شیلات هرمزگان:

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس تا پایان امسال



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در این استان تا پایان امسال همچون سال گذشته ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

                 

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی روز سه‌شنبه گفت: سال گذشته ظرفیت تولید ماهی در قفس‌های دریایی در این استان تقریبا به ۱۰ هزار تُن رسید که چشم انداز پرورش و تولید ماهی در قفس در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای ترسیم شده که شاهد افزایش ۲ برابری این میزان باشیم.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید در این بخش سال ۱۴۰۰ تقریبا پنج هزار تُن بود که طی یک سالی که گذشت میزان ظرفیت تولید به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و برنامه امسال هم با همت و تلاش مردم و مسوولان افزایش ۲ برابری ظرفیت فعلی بوده که به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: هم اینک تعداد قفس‌ها در استخرهای پرورش ماهی در دریا به ۱۱۰ قفس رسیده است و لزوم افزایش مطلوب در این بخش را به مدیران مربوط تاکید کرده‌ایم.

بارانی ادامه داد: بومی‌سازی قفس‌های دریایی را مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا از قفس‌های ساخته شده در شرکت‌های داخلی بهره‌برداری می شود که گام مطلوبی برای آغاز فصلی نو در استفاده از توانمندی جوانان کشورمان در مسیر افزایش تولید به شمار می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها