مراسم معارفه شهردار لافت برگزار شد  


نویسنده: صبح ساحل

جلسه معارفه شهردار لافت 26تیرماه با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، فرماندار قشم، بخشداران شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم «محمد آتشین‌ماه» به عنوان شهردار جدید لافت معارفه و از زحمات «اسماعیل هوشمند»، سرپرست شهرداری تقدیر شد.

 

ظزفیت‌های اقتصادی و گردشگری لافت

«محمد محمدحسینی تختی»، فرماندار شهرستان قشم در این مراسم اظهار کرد: «شهر لافت قدمت و پیشینه تاریخی خود را مدیون مردم تمدن‌ساز خود است».

فرماندار قشم با اشاره به ظرفیت‌های شهر لافت عنوان کرد: «شهر لافت از ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور و گردشگری برخوردار است و لازم است روی این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود».

 

 

تامین آب شرب از مهم‌ترین چالش‌ها در بندرلافت

محمد آتشین‌ماه در این مراسم اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بافت جدید لافت، مشکلات تامین آب شرب است».

وی درمورد برنامه‌های پیش رو در شهرداری لافت، گفت: «برنامه‌مان این است که از معماری بندر لافت خروجی روابط‌های اقلیمی را گرفته و آن را در جامعه شهرسازی هرمزگان ترویج دهیم».

آتشین‌ماه افزود: «مکان‌یابی بندر تاریخی لافت ازلحاظ استراتژی با تمام نکات جغرافیایی در استان هرمزگان متفاوت است؛ چراکه خود بندرلافت درواقع یک شبه‌جزیره است و این باعث شده که این منطقه خاص‌تر به نظر بیاید و همچنین اقلیم این نقطه متمایزتر از باقی اقلیم‌ها باشد».

وی با اشاره به اینکه تنوع بادگیرهای بندرلافت نیز در استان هرمزگان زبانزد است، تصریح کرد: «معماری بندر لافت همساز با اقلیم است و برحسب شرایط اقلیمی توسط گذشتگان طراحی و ساخته‌شده است».

شهردار بندرلافت خاطرنشان کرد: «مرمت و احیای بافت تاریخی بندرلافت باهمت میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و مشارکت شهرداری بندر لافت شروع شده‌است که این کار در فازهای مختلف از جمله کف سازی، نورپردازی کوچه‌ها و بحث پوشش گیاهی انجام خواهد شد».

 

 

 

گفتنی است که دهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اسلامی شهر لافت، محمد آتشین‌ماه با کسب با 4 رای موافق از 5 رای به عنوان شهردار لافت انتخاب شد.

محمد آتشین ماه دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی با گرایش معماری است.

وی دارای سوابقی همچون مسئول فنی بخشداری بندرعباس، مدیرعامل دفتر مهندسی ستاوند، کارشناس معماری و شهرسازی تلویزیون شبکه خلیج فارس، مشاور شهرداری بندرچارک و فعال فرهنگی و معماری شهرداری بندرکنگ است.

آتشین‌ماه عنوان «برترین معمار جوان» در حوزه طراحی بومی و مساجد هرمزگان در سال 96 را نیز در کارنامه دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها