تقویت سامانه مونسون در هرمزگان/ تلاطم دریا و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی



تقویت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان سبب مواج شدن دریا و وقوع بارش‌های رگباری در ارتفاعات خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز با تداوم فعالیت جریانات فصلی، در تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ارتفاعات استان طی ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

آب‌های خلیج فارس نیز طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با وزش باد‌های غربی مواج خواهد بود.

فعالیت سامانه فصلی مونسون از صبح فردا (جمعه) تا اواسط هفته آینده تقویت خواهد شد و سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.

با توجه به مواج شدن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

 با توجه به وقوع بارش های رگباری توصیه می‌شود که از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

از نظر دمایی طی امروز و فردا افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و با توجه به تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش باد، احتمال گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها