تداوم طوفان گردوخاک در سیستان/ ۷۰۹ نفر راهی بیمارستان شدند



موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد ۲۷ تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون پنج شهرستان سیستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

به گزارش صبح ساحل، «مجید محبی»، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت 6 صبح روز گذشته 27 تیرماه تاکنون 709 نفر بوده که 44 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

«محسن حیدری»، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  ادامه داد: وزش باد شدید تا بیشینه 104 کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به 300 متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 85 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.

محسن حیدری گفت: توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از کار در ارتفاعات پرهیز شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها