همایش شیرخوارگان حسینی در قشم برگزار شد



همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور صدها مادر و طفل شیرخوار به یاد کوچک ترین سرباز ۶ ماهه کربلا، با سوگواری و مرثیه سرایی زمزمه لالایی حضرت علی اصغر (ع) در مصلی امام علی (ع) شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم معنوی مادران قشمی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان، گرفتاران و بیماران نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

آنها آماده بودند که با خود زمزمه کنند که «چه زیبا دل به دریا می‌زند مادر، چه زیباتر عروجت را از آغوش پدر آغاز خواهی کرد.»

مصلی امام علی (ع) شهرستان مرزی قشم صبح امروز محل نجوای این جملات بود که «این قلب شکسته هیچ، آقازاده! افلاک شده دخیل گهواره‌ی تو، لذت داغ غمت بر دل ما باد حرام، اگر از جور غم عشق تو دادی طلبیم.»

در این آیین مادران قشمی نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بود همراه با لباس‌های سبز و سفید ملبس و عاشقانه حضور پیدا کرده بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها