بازگشت بیش از ۷۸ هزارنفر از زائران و عوامل حج امسال به کشور



عملیات انتقال حدود ۹۰ درصد از حجاج و عوامل حج ۱۴۰۲ از عربستان به شهر‌های مختلف کشورمان تا پایان امروزبه پایان می‌رسد.

 

به گزارش صبح ساحل، عملیات انتقال حجاج ایرانی به میهن اسلامی در آخرین دقایق روز دوم مرداد با انجام آخرین پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به پایان خواهد رسید. 

براساس این گزارش، تا پایان روز جمعه (۳۰ تیر) انتقال حدود ۹۰ درصد از زائران به کشور به پایان می‌رسد و در سه روز آینده تمام زائران و عوامل اجرایی حاضر در دو شهر مکه و مدینه به ایران بازخواهند گشت. 

بر اساس اطلاعیه ستاد عملیات مکه، تا پایان امروز با انجام ۱۶۴ پرواز از فرودگاه مدینه و ۱۷۶ پرواز از فرودگاه جده ۷۸ هزار و ۴۴۲ نفر از حجاج و عوامل کاروان‌ها به ایران برمی گردند که ۶۲/۸۹ درصد کل نفرات اعزامی به عربستان را تشکیل می‌دهند. 

در این مدت ۳۷۴۱۸ نفر از طریق فرودگاه مدینه و ۴۱۰۲۴ نفر از طریق فرودگاه جده راهی ایران شده اند.

تا پایان روز جمعه ۱۵ کاروان شامل ۲۱۵۶ زائر در مکه مکرمه باقی مانده اند که تا روز اول مرداد به ایران بازخواهند گشت. ضمن این که ۶۲۴۹ نفر در قالب ۴۳ کاروان در مدینه حضور دارند که در اولین ساعات بامداد روز سوم مرداد وارد فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند شد. 

در حج امسال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف حضور داشتند. از ایران نیز ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر راهی سرزمین وحی شده بودند که پرواز آخرین کاروان‌ها روز سوم مرداد درکشورمان به زمین خواهد نشست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها