بازخوانی رویدادهای اردیبهشت سال 75 در استان هرمزگان

انتقال بازار سیگارفروشان بندرعباس به محل بازی کودکان و اهدای سکه طلا به ناصر عبداللهی


نویسنده: سامیه طهورنیان

بازخوانی صفحات روزنامه 29 اردیبهشت سال 75، می‌تواند دریچه‌ای به حال و هوای بهار آن سال باشد که حاوی اتفاقات خوب یا بد مردم هرمزگان در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه آن سال است. مردم هرمزگان حرف‌های پشت خط خود را همه‌روزه به‌جز روزهای دوشنبه از طریق پیام‌گیر روزنامه صبح ساحل به گوش مسئولان می‌رساندند. شهروندان در این شماره صبح ساحل از مزاحم تلفنی شهرستانی تا مسمومیت بچه‌ها تا از طریق بستنی‌فروش‌های دوره‌گرد در محلات بندرعباس گفته اند.
شهروندی در سال 75 در این صفحه پیام گذاشته بود که به‌تازگی بازار سیگارفروش‌ها به انتهای بهشت‌زهرا و جلوی پارک زرون منتقل‌شده است. او تأکید کرده بود: « بیشتر افرادب از این پارک دیدن می‌کنند که کودکان هستند.
 آن ها متأسفانه آسیب‌پذیرترین قشر هستند. این در حالی است که فروشندگان سیگار بدون هیچ پروایی همواره با یکدیگر در حال دعوا و بدوبیراه گفتن هستند و فکر می‌کنند، می‌توانند با دادن فحش‌های رکیک مشکل خود را حل کنند». از این پیام مردمی مشخص است که مسئولان ما در هیچ برهه‌ای از تاریخ  شهر بندرعباس، تصمیم‌های مناسب و جانمایی درست شهری  را در نظر نمی گرفتند.
شخص دیگری نیز پیام فرستاده که از اهالی روستای گنج، از توابع حاجی‌آباد است. او گلایه کرده که اهالی روستا از دیدن تلویزیون محروم هستند و جوانان روستا به دیدن ویدیو رو آوردند که باعث انحرافشان شده است.
در صفحه دیگری، خبر صادرات هندوانه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به چشم می‌خورد. خبرنگار وقت، از حجم بالای صادرات این محصول از طریق بندرلنگه گفته است. او نوشته که ۳۰۰۰ تن هندوانه با ۴۰ فروند لنج از بندرلنگه به حوزه خلیج‌فارس صادرشده است که نشان از تعامل بالای بنادر هرمزگان با حوزه خلیج‌فارس است.  به نظر می‌رسد که کاشت هندوانه  که روزبه‌روز کشورمان را بی‌آب‌تر می‌کرده، همواره موردعلاقه دیگر کشورها بوده است و طی این سال‌ها هیچ تصمیمی جز تصمیم به صادرات آن به همسایه‌های ثروتمندان گرفته نشده است.
در صفحه دیگر یک خبر ورزشی و اجتماعی جالبی نوشته‌شده است. خبر دوچرخه‌سواری یک معلول از تهران تا بندرعباس طی 12 روز. در این مصاحبه صمیمی «محمدرضا عباسی» با خبرنگار صبح ساحل، به گفتگو پرداخته است. این معلول سخت‌کوش از تهران تا بندرعباس را با دوچرخه و تنها با امکانات اولیه طی کرده است. نویسنده نوشته است: ـ«طی هفته گذشته شاهد حضور یکی از معلولان بااراده در بندرعباس بوده‌ایم. او که مسیر دورودراز از تهران تا بندرعباس را با دوچرخه طی ۱۲ روز تلاش ستودنی به پایان رسانده است».  محمدرضا عباسی در آن زمان ۲۸ ساله بوده است و وی درجایی گفته است در یک سال و نیمی‌اش براثر بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شده است. 
عباسی از خاطره خوب خود، گرفتن آب‌خنک از یک راننده اتوبوس در نزدیکی بخش فین نیز گفته است. عباسی هدف از این سفر را ایجاد تحرک و خودباوری در معلولین جسمی، حرکتی عنوان کرده است. وی تا آن زمان مسیر شهرهای اراک، مشهد، بوشهر، قزوین را پادوچرخه طی کرده بوده و این سفر، سومین سفر وی بوده است. عباسی که از ناحیه پای چپ دچار معلولیت است، سفرهای خود را از دو سال پیش شروع کرده است.
در صفحه فرهنگی این شماره به گزارش اختصاصی هفته فیلم و عکاسی در استان هرمزگان پرداخته شده است.
 در حاشیه مراسم، مرحوم «ناصر عبداللهی» به اجرای سرود فاطمه (ع) پرداخته و در پایان یک سکه طلا از سوی «مرادی»، مدیرکل ارشاد و اسلامی هرمزگان وقت دریافت کرده بود.
روزنامه صبح ساحل
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها