هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان صادر شد؛ اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، در اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی دریایی و هواشناسی برای روزهای سوم تا ششم مردادماه جاری در استان صادر کرد.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی و دریایی است و وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا از صبح امروز سه شنبه سوم تا شب جمعه ششم مردادماه دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: اثر این سامانه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس است و در پی آن اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، نیمه سنگین، کشتی‌های تجاری، تورهای صیادی و آسیب با قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: در این مدت خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، لارک، هرمز، قشم، بندرعباس، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، سیری، کیش و لاوان پیش‌بینی جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری توصیه می‌شود.

وی با اشاره به هشدار شماره ۶ هواشناسی نیز گفت: از بعد از ظهر سه شنبه سوم مردادماه تا شب شنبه هفتم مردادماه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد و برق و گاهی تگرگ، تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

حسن‌زاده یادآورشد: منطقه اثر این سامانه، بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، رودان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی هرمزگان است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی با تاکید بر ارتفاعات شرقی و شمالی از مخاطرات این سامانه است و توصیه می‌شود در ایام یاددشده از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها