قانون مشارکت ایران در افزایش سهام سرمایه بانک توسعه اسلامی ابلاغ شد



رئیس جمهور قانون اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی» را که در جلسه علنی پنجم تیر ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ به تایید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

در این قانون به دولت اجازه داده شده است تا در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی مشارکت کند؛ این افزایش سهام به صورت اقساطی و در بازه ۱۴ ساله و اقساطی است.

بانک توسعه اسلامی با اهداف اجتماعی و اقتصادی در سال ۱۹۷۵ میلادی تأسیس شده است. این بانک طی دهه های گذشته به اعطای تسهیلات و امکانات تأمین مالی اقدام کرده است و ایران یکی از سهام داران عمده آن بانک محسوب می شود.

عملکرد بانک توسعه اسلامی در تأمین مالی نشان می دهد که ایران حدود ۸.۳ درصد از سهام این بانک را در اختیار دارد؛ بانک توسعه اسلامی تصمیم به افزایش سرمایه به میزان ۵.۵ میلیارد دینار اسلامی گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها