تقویت سامانه فصلی مونسون طی سه روز آینده/ هرمزگان در انتظار باران



کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تقویت سامانه فصلی مونسون طی سه روز آینده در برخی نقاط استان هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق دریایی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

      

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور گفت: از امروز تا پایان هفته جاری با تقویت سامانه فصلی مونسون طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و گردوغبار پیش‌بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری توصیه می‌شود که در ساعات بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

سی سی پور اضافه کرد: طی این مدت به ویژه در ساعات صبح تا ظهر دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی نیز بین ۱ تا ۳ درجه در نوسان خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها