وزش بادهای نسبتاً شدید در مناطق دریایی هرمزگان/ رگبار باران و احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان



امروز و فردا پنجم و ششم مرداد وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی باعث مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با تقویت سامانه فصلی مونسون طی سه روز آینده در برخی نقاط استان هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق همراه با تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد بویژه در دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

مرضیه سی سی پور افزود: از بعد از ظهر جمعه از شدت باد جنوب شرقی در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما همچنان دریای عمان و تنگه هرمز در روز شنبه ۷ مرداد نیز تحت تاثیر باد‌های جنوب شرقی مواج باقی می‌ماند.

وی توصیه کرد شناور‌های سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

سی سی پور گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد در ساعات بعد از ظهر و امشب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها