آماده‌باش هلال‌احمر در هرمزگان و ۵ استان دیگر/ هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد



سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار هواشناسی، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز پنج‌شنبه، در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و جنوب شرق فارس و در روز جمعه، در مناطق جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: در پی هشدار هواشناسی امدادگران در ۶ استان کشور، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

 

از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنید

گفتنی است که روز گذشته، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد که از امروز تا پایان هفته جاری با تقویت سامانه فصلی مونسون طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و گردوغبار پیش‌بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین با توجه به وقوع بارش‌های رگباری توصیه می‌شود که در ساعات بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

لازم به ذکر است؛ امروز هم کارشناس هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

 

غرق شدن سه دختر نوجوان در رودخانه فصلی سیخوران

متاسفانه بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی و قرارگرفتن در حاشیه رودخانه فصلی سیخوران نیز روز گذشته موجب غرق شدن سه دختر نوجوان شد.

مختار سلحشور عصر امروز (پنجم مردادماه) در تشریح آخرین جزئیات این حادثه اظهار کرد: پیرو تماس با شماره ندای امداد ۱۱۲روز سه‌شنبه چهارم مرداد مبنی بر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب و مفقودی سه نفر در منطقه سیخوران تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی را آغاز کردند.

وی افزود: مفقودین این حادثه سه دختر نوجوان بودند که به دلیل استقرار در بستر رودخانه و وقوع سیلاب دچار حادثه شدند که هر سه جان خود را از دست دادند.

سلحشور با بیان اینکه در عملیات چهار تیم متشکل از ۲۰ نفر نجاتگر از شهرستان بندرعباس و تیم واکنش سریع به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: این عملیات ۲۴ ساعت به طول انجامید که در نهایت با یافتن پیکر سومین نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری از محل وقوع حادثه (حوالی روستای ماشاری) پایان یافت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها