۱۶۰ هکتار از اراضی ملی هرمزگان رفع تصرف شد



 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ضمن تشریح عملکرد تیر ماه ۱۴۰۲ این یگان، از رفع تصرف ۱۶۰ هکتار اراضی ملی استان خبرداد.

         

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ رحیم اسفندیاری در تشریح عملکرد تیر ماه یگان حفاظت منابع طبیعی در هرمزگان، گفت: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت در تیر ماه سال‌جاری، بیش از ۱۶۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی بازپس گیری شده بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال عنوان شده است گفت: این مبلغ مربوط به ۱۳ فقره رفع تصرف است. یک فقره از اراضی رفع تصرف شده در تیر ماه مربوط به اجرای احکام قضایی به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیون ریال بوده که خلع ید و قلع و قمع انجام پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کشف یک محموله به میزان ۳ مترمکعب چوب قاچاق در اراضی ملی در هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: در تیر ماه، ۴۱۰ اکیپ گشت خودرویی و ۱۱۰ اکیپ گشت موتوری این یگان حفاظت در عرصه های طبیعی استان به حراست و صیانت اراضی و منابع ملی پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کشف و انهدام۱ فقره کوره زغال به تعداد ۳ باب خبرداد و افزود: این یگان در تیر ماه سال‌جاری تعداد ۳۶ گزارش از سامانه ۱۵۰۴ در سطح استان دریافت نموده است، که مامورین یگان حفاظت این فرماندهی در سطح استان به این گزارشات در اسرع وقت رسیدگی کرده اند.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو وعلائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

وی گفت: دوستداران طبیعت می توانند گزارش های خود را در خصوص تصرف اراضی، قطع درخت، حریق جنگل و مرتع، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع، کوره زغال و…را به سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اعلام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها