تعداد قربانیان سیل و آبگرفتگی در ۴ استان/ افزایش ۹.۸ درصدی غرق‌شدگی



 سازمان پزشکی قانونی کشور آمار رسمی موارد غرق شده در بهار امسال را اعلام کرد، آماری که از افزایش ۹.۸ درصدی غرق‌شدگی در بهار ۱۴۰۲ حکایت دارد و زنگ خطری است برای افزایش غرق شدگی در تابستان امسال. به ویژه آنکه سازمان اورژانس کشور نیز پیش از این نسبت به این موضوع هشدار داده و خواستار توجه مردم به موضوع غرق شدگی شده بود.  

    

به گزارش صبح ساحل، بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتی از ۳ لغایت ۸ مرداد ١٤٠٢ و تا ساعت ٠٥: ٣٠، گفت: ۴ استان کشور، شامل آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، ۷ شهرستان، ۱۰ منطقه شامل یک شهر و ۹ روستا نیاز به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۳۷۷ نفر امدادرسانی کردند، ۴۵ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۲ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

وی با اشاره به فوت ۳ نفر در بندرعباس، افزود: ۲۴ تیم عملیاتی شامل ۱۰۱ نفر در این عملیات حضور داشتند و آب تجمیع در ۴ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی عنوان کرد: ۱۲ دستگاه چادر، ۸۸ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت، ۲۲۴ کیلوگرم نایلون، ۵۴ بسته غذایی و ۹۰ کیلوگرم برنج در بین افراد توزیع شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها