مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس خبر داد ؛

نجات گرفتاران در آسانسور بیشتـرین مأموریت آتش‌نشانــان



تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی بندرعباس 98 شهروند گرفتارشده در آسانسور را نجات دادند.  این تعداد افراد در یک ماه گذشته  به علت نقص فنی و سهل‌انگاری آسانسورها ، محبوس شده بودند .
     
    
به گزارش صبح ساحل، «محمدامین لیاقت» مدیرعامل‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بابیان اینکه بیشترین عملیات امداد و نجات با 54 مورد  طی یک ماه تیر مربوط به حوادث آسانسورها و گیرکردن افراد داخل آن بوده است افزود: تیم‌های امداد و نجات این سازمان در بازده یک‌ماهه سال جاری  169 عملیات انجام دادند که 175 نجات یافتند. وی  42 مورد عملیات در خصوص محبوس شدگان در منزل و خودرو ناشی از نقص فنی و سهل‌انگاری  ذکر کرد و گفت: تعداد نجات‌یافتگان در منزل و خودرو 46 نفر و تعداد  فوت‌شدگان یک نفر بوده است. لیاقت به نجات 12 نفربر اثر سانحه خودرویی اشاره کرد و گفت: براثر واژگونی و برخورد خودروها 17 نفر مصدوم شدند و 3 نفر فوت جان سپردند.وی از نجات یک نفربر اثر تهدید به خودکشی و همچنین کشف یک جسد در منزل  نیز خبر داد. 
   
 اطفا 116 حریق 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از اطفا 116 حریق در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 2 نفر مصدوم و سه نفر فوت شدند که همگی مربوط به حادثه  آتش‌سوزی خودروی سبک بوده‌اند. لیاقت بیشترین موارد حریق با 39 مورد  را مربوط به منازل مسکونی دانست و اظهار داشت: 23 مورد حریق منازل براثر اتصالی برق و 11 مورد نیز گاز بوده که عامل 34 مورد غیرعمدی تشخیص داده‌شده است.وی نقص فنی ، سهل‌انگاری و عدم ایمنی از علت‌های آتش‌سوزی منازل به ثبت رسیده است.
وی به اطفا 12 حریق در مجتمع تجاری اشاره کرد که یک نفر در این حادثه توسط آتش‌نشانان نجات یافت.وی از اطفا  آتش‌سوزی 15 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز مطالبی عنوان کرد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از صدور41فقره پروانه ساختمان، 31 فقره پایان کار ساختمان نیز سخن گفت و ادامه داد: در طی یک ماه گذشته 172 خاموش‌کننده پودر و گاز و 2CO در ساختمان‌ها نصب‌شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها