هواشناسی هرمزگان:

دریا نسبتا آرام و شرایط برای ترددهای دریایی مساعد است



 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه امروز (سه شنبه) دریا در طول روز نسبتا آرام و شرایط برای ترددهای دریایی مساعد پیش بینی می شود، گفت: در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب، ناپایداری و افزایش لحظه ای سرعت باد در نواحی شمالی تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

            

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز سه شنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در ساعت های صبح امروز پدیده غالب جزایر، مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبار محلی خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی، شمالی و مرکزی همچنین برخی نقاط ساحلی و دریایی، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌ شود و سبب سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و شب از رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از فردا (چهارشنبه) تا پایان هفته جاری، تضعیف نسبی فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی گفت: از نظر دمایی در این مدت، افزایش نسبی دما (یک تا ۲ درجه سلسیوس) در برخی نقاط استان هرمزگان مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۳۳ و ۹۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها