افزایش وسعت هشت روستا در بخش مرکزی سیریک



بخشدار مرکزی سیریک با توجه به اینکه تامین زمین مسکونی برای مردم از نیازهای اصلی خانوارها برای سکونت و داشتن زندگی براساس سبک زندگی و فرهنگ بومی بوده است، گفت: بر همین اساس بر وسعت و الحاق اراضی به محدوده هشت روستا در این بخش انجام شده است.

           

به گزارش صبح ساحل، ناصر غلامی روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: این اقدام که با توجه به نیازهای فرهنگی مردم انجام شده است، پس از شناسایی، اخذ استعلام‌، بازدیدها و نشست‌های متعدد کارشناسی به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: حفظ فرهنگ سکونتی مردم یکی از مهم‌ترین نیازهایی است که در این گونه برنامه‌ها مدنظر بوده و حتی در سایر بخش‌ها هم اثرگذاری داشته و می‌تواند بر کیفیت و رضایت‌مندی مردم و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.

بخشدار مرکزی سیریک یادآورشد: همچنین باتوجه به نیازمندی تملک و تفکیک زمین‌های افزوده شده، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها توسط بنیادمسکن شهرستان سیریک برای تملک زمین از منابع طبیعی، تفکیک و واگذاری به افراد دارای شرایط در دست اقدام است.

غلامی اضافه کرد: بازنگری طرح‌های هادی روستایی باتوجه به نیازهای آینده در سطح بخش درحال پیگیری بوده و امید می‌رود مردم از نتایج آن در آینده راضی باشند.

وی افزود: مشارکت خوبی بین بنیاد مسکن و دهیاری‌ها برای اجرای آسفالت مشارکتی در دست انجام است که امیدواریم با پیگیری و همت دهیاران به‌زودی و تا قبل از هفته دولت شاهد تحقق این مساله در سطح روستاهای هدف باشیم.

وی گفت: تلاش و علاقه به انجام وظایف، تعامل و همکاری دهیاری‌ها با ادارات متولی، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی دقیق و متناسب با درآمدهای دهیاری‌ها همواره منجر به انجام کارها و پروژه‌های مهمی در سطح روستاها می‌شود که درصد بهرمندی روستاییان از امکانات و نتایج طرح‌ها را بالاتر می‌برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها