آغاز خرید لیموترش در هرمزگان با قیمت حداکثر ۱۰ هزار تومان



مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید توافقی لیموترش به قیمت حداکثر 10 هزار تومان در هر کیلوگرم با توجه به اندازه و کیفیت محصول از فردا در هرمزگان آغاز می شود.

به گزارش صبح ساحل، عیسی برخورداری پور در نشست کمیته بازرگانی این مدیریت اظهار داشت: در اجرای سیاستهای حمایتی دولت از تولیدکنندگان محصولات اساسی کشاورزی و پس از ابلاغیه وزیر محترم جهادکشاورزی، خرید توافقی لیمو ترش براساس اندازه و کیفیت محصول آغاز شده و شبکه تعاون روستایی هرمزگان و بخش‌‌های وابسته، خرید توافقی را انجام می‌دهند.

برخورداری پور با تاکید بر این که این شیوه خرید صرفا جهت حمایت از باغداران در شهرستان های لیموخیز صورت می گیرد، اظهار داشت: این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی لیموترش استان با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس توسط اعضای کمیسیون مستقر در هر مرکز خرید اجرایی می شود.

وی با اشاره به مراکز خرید لیمو ترش افزود: 3 مرکز خرید لیموترش در جغین، هشتبندی و رودان با هدف دسترسی آسان باغداران به مراکز خرید تدارک دیده شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به قیمت لیموترش در این طرح گفت: محصول خریداری شده در 3 نوع درجه1 و درجه 2 و درجه 3 به ترتیب با قیمت 10 هزار تومان، 8 هزار تومان و 7 هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری می شود.

وی شرایط وکیفیت محصول قابل خرید تشریح کرد و گفت: محصول بایستی تازه چین و تولیدسالجاری وعاری از هرگونه مواد خارجی از جمله شاخ و برگ، سنگ و کلوخ و سایر مرکبات و هرگونه له شدگی، پوسیدگی، پلاسیدگی، بیماری و آفت باشد همچنین محصول باید بدون سورت تحویل مراکز خرید گردد و از خرید لیمو پس سورت خودداری می شود.

برخورداری پور با اشاره به زمان خرید اظهار کرد: خرید لیمو ترش از فردا آغاز و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد البته در صورت متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج در این دستورالعمل کارگروه استان با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می تواندنسبت به خاتمه طرح اقدام نماید.

وی افزود: محصول لیمو ترش بایستی فقط از باغداران منطقه با ارائه گواهی تولید صادره از سوی جهاد کشاورزی خریداری گردد. و خریدازعوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نبوده و تخلف محسوب می شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها