قیمت لیموترش درجه یک در هرمزگان اعلام شد



مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید توافقی لیموترش به حداکثر قیمت ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم، با توجه به اندازه و کیفیت محصول از فردا پنجشنبه در هرمزگان آغاز می‌شود.

       

به گزارش صبح ساحل، عیسی برخورداری پور روز چهارشنبه در نشست کمیته بازرگانی این مدیریت افزود: خرید توافقی لیمو ترش در اجرای سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان محصولات اساسی کشاورزی و پس از ابلاغیه وزیر محترم جهادکشاورزی، براساس اندازه و کیفیت محصول آغاز شده و شبکه تعاون روستایی هرمزگان و بخش‌های وابسته، خرید توافقی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این شیوه خرید تنها جهت حمایت از باغداران در شهرستان‌های لیموکار انجام می‌شود و این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی لیموترش هرمزگان با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس توسط اعضای کمیسیون مستقر در هر مرکز خرید اجرایی می شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به مراکز خرید لیمو ترش افزود: سه مرکز خرید لیموترش در بخش‌های جغین، هشتبندی و مرکزی رودان با هدف دسترسی آسان باغداران به مراکز خرید تدارک دیده شده است.

برخورداری پور گفت: محصول خریداری شده در سه نوع درجه یک و درجه ۲ و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، هشت هزار تومان و هفت هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری می شود.

وی افزود: محصول بایستی تازه چین و تولید سال‌جاری و عاری از هرگونه مواد خارجی از جمله شاخ و برگ، سنگ و کلوخ و سایر مرکبات و هرگونه له شدگی، پوسیدگی، پلاسیدگی، بیماری و آفت باشد همچنین محصول باید بدون سورت تحویل مراکز خرید گردد و از خرید لیمو پس سورت خودداری می‌شود.

برخورداری پور اظهار کرد: خرید لیمو ترش از فردا آغاز و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد، البته در صورت متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج در این دستورکار کارگروه هرمزگان با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می تواند نسبت به خاتمه طرح اقدام کند.

وی افزود: محصول لیمو ترش بایستی فقط از باغداران منطقه با ارائه گواهی تولید صادره از سوی جهاد کشاورزی خریداری شود و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود.

براساس اطلاعات منتشره، وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۵هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها