بازخوانی خاطرات و حوادث مردادماه سال 71 در نشریه صبح ساحل:

نخل‌های فین در سیلاب مونسون


نویسنده: سامیه طهورنیان

در این شماره نگاهی به خبرهای داغ و تابستانی که در چاپ 288 در 31 مردادماه سال 71 منتشرشده تیترها با پلمپ پنج واحد نانوایی در بندرعباس شروع می‌شود. 
این نانوایی‌ها به علت گران‌فروشی و کم‌فروشی و عدم رعایت مرغوبیت پخت نان به پرداخت 600 هزار ریال جریمه نقدی محکوم‌شده بودند که این مبلغ برای مرداد سال 1402، معادل تنها 30 نان بربری دوهزارتومانی است.
       
در صفحه حوادث این شماره، گزارش‌شده که بخش فین و توابع آن باران و تگرگ شدیدی که به‌احتمال‌زیاد از سامانه‌های مونسون بوده را تجربه کرده بود. در این متن از غافلگیری اهالی بخش فین نوشته‌شده است. 
در پی این باران‌ها سیلاب بزرگی جاری‌شده که نابودی کامل 870 اصله درخت خرما و خرابی یک‌میلیون کیلو محصول را به‌جا گذاشته بوده و از قول نویسنده این بارش یکی از کم‌سابقه‌ترین بارش طی دهه‌های گذشته بوده است. در صفحه اجتماعی گزارشگر با رفتن به بازار و مصاحبه مستقیم از مردم می‌خواهد که به سؤال «اگر شما استاندار شوید اولین اقدامتان چه خواهد بود؟» پاسخ دهند. 
او از اقشار مختلف جامعه این پرسش را مطرح می‌کند و قریب به ۹۰ درصد افراد، جوابشان رسیدگی به وضع مردم بوده و برخی هم تقاضای رسیدگی به وضعیت فرهنگی را داشتند. درجایی یک نفر گفته است من اگر استاندار شوم نخستین کارم این است که غذا را فراوان می‌کنم. حال چرا و چگونه استاندار هرمزگان باید غذا را فراوان کند، مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد منظور از مصاحبه شونده بهبودی وضع معیشت است. البته این گزارش بیشتر جنبه سرگرمی یا جمع‌آوری مطالب داشته و ابعاد خاصی را بازنمایی نمی‌کند.
در صفحه ورزشی نیز یک مصاحبه اختصاصی با «مسعود وجدانی خمیری» ورزشکار خردسال هرمزگانی درج‌شده است. پسر خردسالی که گویا بااستعداد شگرف و چشمگیرش در مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی بسیار هنرنمایی کرده بود و در آن زمان نامی بر سر زبان‌ها انداخته بود. 
در این متن، مسعود وجدانی متولد ۵۷ و اصالتا خمیری عنوان‌شده که در زمان مصاحبه، پسری ۱۴ ساله با قدی ۱۶۰ سانتی‌متری است که از نحوه پاسخ‌گویی او به نظر می‌رسد، بسیار پرانگیزه است؛ اما به مشابه تمام ورزشکاران هرمزگانی از وضعیت اسف‌بار ورزش هرمزگان گلایه‌منداست. 
درجایی از او خواسته‌شده است که به تهران برود، او هم با قاطعیت گفته است که زمین‌های خاکی هرمزگان را به ورزشگاه‌های مجهز و بزرگ ترجیح می‌دهد؛ اما در جای دیگری نیز گفته است که آرزوی پوشیدن لباس تیم ملی و کسب افتخار برای کشور را هم دارد که این مسئله با توجه به شرایط هرمزگان نیازمند رفتن به باشگاه‌های بزرگ کشوری داشته است.

   

سامیه طهورنیان بازخوانی روزنامه صبح ساحل بندرعباس قدیم

سامیه طهورنیان بازخوانی روزنامه صبح ساحل بندرعباس قدیم

سامیه طهورنیان بازخوانی روزنامه صبح ساحل بندرعباس قدیم

سامیه طهورنیان بازخوانی روزنامه صبح ساحل بندرعباس قدیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها