توضیحات جدیدی درباره ی اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی/شرایط اهدای زمین رایگان به متقاضیان



31 خردادماه سال جاری، عباس کمالی، مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: نام نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و یا واجد شرایط  در بوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت نام می توانند با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن در خواست خود را ثبت کنند وی همچنین افزود: ۴۲  هکتار زمین برای واگذاری به شهروندان در قطعه‌های ۳۰۰ متری آماده است. روز گذشته پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار خبر اهدای زمین در جزیره ابوموسی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیحات جدیدی درباره‌ی اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی ارائه کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، ارسلان مالکی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن دیروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده و قرار است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد، زمین تحویل می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعیه‌های قبلی نام‌نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و یا واجد شرایط در ابوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین برای واگذاری به شهروندان در قطعه‌های ۳۰۰ متری آماده است.

شرایط دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی چیست؟

ماه گذشته نیز استاندار هرمزگان از اهدای زمین در این جزیره خبر داد و افرود: یکی از کارهای مهم صورت گرفته برای عمرانی‌سازی جزایر خلیج‌فارس، حذف شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای جزیره ابوموسی است.

فرم «ج» به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او پنج سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند.

همچنین این افراد باید وام خرید یا ساخت مسکن نگرفته و از اواخر سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده باشند. این اقدام در جهت تشویق برای مهاجرت به این جزیره بود.

جزیره ابوموسی کجا است؟

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران و یکی از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان محسوب می‌شود. مساحت ابوموسی حدود ۱۲ کیلومتر مربع است و فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

این جزیره کوچک همچنین از فرودگاه و اسکله نیز بهره‎مند است و پروازهای مسافری منظمی از بندرعباس به فرودگاه ابوموسی انجام می‌گیرد.

   

فرمی با عنوان فرم ج

بر اساس بند یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد فاقد مسکن کسانی هستند خودشان و افراد تحت تکفلشان (شامل همسر و فرزندان)، از تاریخ ۱۳۸۴/۱/۱ مالک زمین مسکونی یا واحد مسکونی نبوده‌اند و از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲ بهمن ۱۳۵۷) به بعد از هیچ نوع امکانات دولتی و عمومی تامین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

برای احراز این شرط، فرمی با عنوان فرم ج طراحی شده است که متقاضیان می‌توانند به صورت بر خط در وبسایت ادارات کل راه و شهرسازی استان محل سکونتشان با تکمیل اطلاعات لازم استعلام فرم ج را درخواست کنند. استعلام این فرم برای افرادی که مصداق فاقدین مسکن مذکور در بند یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشند سبز خواهد بود و برای کسانی که قبلا از امکانات دولتی تامین مسکن استفاده کرده‌اند یا مالک زمین یا واحد مسکونی باشند استعلام فرم (ج) قرمز اعلام خواهد شد. 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها