هواشناسی هرمزگان:

ناپایداری جوی و دریایی در استان/ اختلال در رفت و آمدهای های دریایی



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی با تقویت سامانه مونسونی برای امروز (دوشنبه) بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی قابل ملاحظه ای در پاره ای از نقاط استان هرمزگان است که موجب اختلال در رفت و آمدهای های دریایی و احتمال آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

              

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، در ساعت های صبحگاهی شرایط جوی و دریایی نسبتا پایدار و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در غالب ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در مناطق مرکزی استان نیز در ساعت های بعدازظهر و شب وقوع ناپایداری های موقتی محتمل خواهد بود و در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، رعد و برق همراه با تُندباد لحظه ای و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز در ساعت های صبح تا ظهر نسبتا آرام و دریای عمان کمی مواج خواهد بود، از ساعت های بعدازظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی در محدوده تنگه هرمز، افزایش لحظه ای سرعت باد و مواج شدن موقت دریا در این نواحی پیش بینی می شود.

وی گفت: توصیه می شود با توجه به احتمال تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود، ضمن اینکه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با توجه به احتمال وقوع تُند باد لحظه ای تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورها در محدوده تنگه هرمز (بندرعباس، قشم، هرمز، لارک و هنگام) صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از لحاظ دمایی در روز جاری افزایش نسبی دما در مناطق شرقی استان هرمزگان مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها