تداوم فعالیت سامانه مونسون در هرمزگان/ رگبار پراکنده باران در ارتفاعات غربی و مرکزی استان



در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل امشب با تداوم فعالیت سامانه مونسون، ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات و مناطق مستعد استان تقویت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های همرفتی در بیشتر ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات غربی و مرکزی رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
مرضیه سی سی پور افزود: در پاره‌ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.
وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به ناگهانی بودن بارش‌ها و احتمال تقویت نقطه ای، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.
سی سی پور افزود: دریای عمان با وزش باد جنوب شرقی کمی مواج و از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس نیز متلاطم پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: در محدوده تنگه هرمز و بنادر مرکزی و غربی استان، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و مواج شدن موقت دریا دور از انتظار نیست.

وی افزود: توصیه می‌شود در مدت یاد شده احتیاط‌های لازم برای تردد‌های دریایی صورت پذیرد.
سی سی پور گفت: روز چهارشنبه نیز با تداوم فعالیت سامانه مونسونی، ناپایداری‌های عصرگاهی در ارتفاعات استان قابل توجه پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی افزود: از لحاظ دمایی نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها