راه و شهرسازی:

ایمنی ساختمان‌های بندرعباس بررسی شد



جلسه بررسی مشکلات ساختمان‌های نا ایمن شهر بندرعباس، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی هرمزگان، فرماندار بندرعباس و رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان ودیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

 

   

به گزارش صبح ساحل،  علی تکریمیان دبیر کارگروه شناسایی و ارزیابی ساختمان های بحرانی و نا ایمن هرمزگان ضمن بررسی موضوعات تخصصی و چالش‌های پیش‌ رو به نقاط قوت و ضعف پرداخت و در ادامه اشاره کرد: شیوه نامه ی شناسایی و ارزیابی ساختمان های نا ایمن  از سوی وزارت کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و به استانداری های کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: اگر مطابق چک لیست ها و جدول ارزیابی مخاطره آمیز بودن ساختمان های شناسایی شده بر حسب بالاترین و پایین ترین عدد، ابعاد موضوع پایش شود و با نگاه آینده پژوهانه به موضوع پرداخته شود با چالش های کمتری مواجه خواهیم شد.

 دبیر کارگروه شناسایی و ارزیابی ساختمان های بحرانی و نا ایمن هرمزگان تصریح کرد: در این خصوص چند نمونه از ساختمان های دولتی، مجتمع های تجاری و مجتمع های مسکونی مورد بررسی قرار گرفت و دلیل فرسایش، ترک خوردگی و آسیب پذیری ساختمان ها از نظر فنی (نوع مصالح، نحوه اجرا، عمر ساختمان، نوع سازه عمودی و سقف) ارزیابی شد.

محمد مرودی فرماندار بندرعباس در جمع اعضای کارگروه شناسایی و ارزیابی ساختمان های بحرانی و نا ایمن هرمزگان گفت: در خصوص اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش روی بازسازی بلوک های آسیب دیده مجتمع های بحرانی، مساعدت و ارائه راهکار مناسب از سوی سازمان های دارای صلاحیت لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در این جلسه خواستار تشکیل مستمر جلسات و پیگیری مصوبات کارگروه شد و خاطرنشان کرد؛ اعضای کارگروه با همکاری دادگستری جهت اجرای مناسب شیوه نامه ها، قوانین و مقررات، رفع موانع حقوقی، حل و فصل مشکلات و همچنین تخریب و بازسازی ساختمان های شخصی، مجتمع های مسکونی و تجاری با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام کنند.

در پایان این نشست اعضای کارگروه درباره موضوعات و چالش‌های بحث و تبادل نظر کردند و مشکلات ساختمان‌های پرخطر بررسی و ارائه راهکار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها