گلایه اهالی روستای گزی جاسک از سه ماه بی‌آبی؛

کسی نیست به داد ما برسد



یکی از اهالی روستای گزی از توابع شهرستان جاسک به نمایندگی از مردم این روستا از وضعیت بی‌آبی و عدم توجه مسئولان به این مسئله گلایه کرد.
  
«جلال رنجبر» یکی از اهالی روستای گزی واقع در غرب شهرستان جاسک طی گفت و گو با صبح ساحل گفت: «سه ماه است روستای ما از بی‌آبی رنج می‌برد. هر حواله آبی که به روستا تعلق می‌گیرد حدود یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. نمی‌دانیم این نرخ‌بندی بر چه اساسی مشخص شده است. یک روستایی این مبلغ را از کجا بیاورد».
وی با بیان اینکه سایر مناطق حواله آب به قیمت ۵۰۰ نهایتا 600 هزار تومان دریافت می‌کنند، افزود: «روستای گزی هزار نفر جمعیت دارد، سه ماه است از بی‌آبی رنج می‌برد لمل کسی نیست به داد ما برسد».
رنجبر گفت: «در شان مردم نیست که برای آب دعوا کنند. متاسفانه چند روز پیش سر یکی از چاه‌ها به خاطر یک ۲۰ لیتری آب دعوا شده است. نباید وضعیت اینگونه باشد. حواله‌ای که برای تانکر آبرسانی می‌دهند گران است؛ آیا شهرستان جاسک جز استان هرمزگان نیست؟ کل روستاهایی که اطراف جاسک هستند این مبلغ را دریافت می کنند. شهرستان سیریک چهل کیلومتری اینجاست حواله‌شان به قیمت ۵۰۰ تا 600 هزار تومان است».
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگر این است که حتی با وجود این مبلغ بازهم مدتی است حواله‌ها صادر نمی‌شود، اضافه کرد: «اداره آب شهرستان موظف است آب رایگان به مردم بدهد، چرا آب رایگان نمی‌دهند؟ ماهی یک تانکر هشت هزار لیتری آب، از سیریک برای ما ارسال می‌کنند که کفاف یک روستا را نمی‌دهد و در فصل تابستان تنها نیاز دو تا سه خانوار را تامین می‌کند».
رنجبر گفت: «طبق روال ما باید از آب شیرین کن روستای بونجی جاسک آب بگیریم اما سه ما است که روستای ما آب دریافت نکرده است؛ مسئولان می‌گویند روستاهای دیگر آب دریافت نکرده‌اند یا می‌گویند آب را با فشار کم باز کنیم لوله‌ها می‌ترکد؛ چرا لوله‌ها را عوض نمی‌کنند؟»وی در پایان گفت: «صدای ما را به مسئولان استان برسانید شاید این معضل حل شود».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها